Hvilken macbook og hvilken ekstern skjerm?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Hvilken macbook og hvilken ekstern skjerm?

Innleggav Freiaa » søn 26.04.2015 21:42

Hei!

Trenger ny maskin og trenger noen knallgode eksperråd fra dere! :-D

Bruksområde
Vanlig daglig standardbruk jobb og fritid: surfing, ppt, word, excel, keynote. Null spill. Har masse bilder (30 gb) og gjør kun enkel bilderedigiering og filmredigering via iPhoto/bilder og iMoovie. Ønsker å ta bakup av bilder og filmer til ekserne harddisker i tillegg til cloud. Disse har firefire og usb.

=>
Har konkludert med at jeg da ønsker en Macbook 13 eller Macbook Pro 13 + ekstern skjerm. Vil ha bærbar for å ta med maskinen i jobbsammenheng/feriesammenheng.

=>
1) Hvilken bærbar anbefaler dere og hvorfor? Holder det med macbook eller bør jeg legge penger i en pro? Har ikke behov for retina fordi jeg kjører ekstern skjerm i tillegg.

2) Hvilken ekstern skjerm 27? Har lyst på Mac Tunderbolt, men den er svindyr.. Finnes det andre gode alternativer?

Takk for hjelpa! :-)
medlem i 146 måneder
 

Re: Hvilken macbook og hvilken ekstern skjerm?

Innleggav lazyjacket » man 27.04.2015 8:18

1) For meg høres det ut som du kommer langt med den nye MacBook m/ Retina, men den er jo litt klønete siden den kun har USB-C.

Jeg ville anbefale en MacBook Air, som har mer enn nok kraft for deg og med 256GB og 8gb RAM er du godt utrustet. 2015 mod, har jo fått en sprek GPU også, og lyn rask SSD.

Edit:
Ser ingen grunn til å velge vanlig Macbook Pro, som er fra 2012 og har dårlig oppløsning på skjermen, er tung og ja ganske treg.

2)

Dette er en veldig god skjerm, med bra bilde og gode muligheter for justering av høyde etc.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2981197

Alternativt er jo dette en spennende skjerm:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2741441
medlem i 132 måneder
 

Re: Hvilken macbook og hvilken ekstern skjerm?

Innleggav Freiaa » man 27.04.2015 20:25

Så Macbook Pro er rett og slett dårligere kjøp enn Air? Trodde Air var på vei ut til fordel for Pro, men da har jeg misforstått.

USB-C gjør det vanskelig å bruke eksterne harddisker siden disse har vanlig USB eller firewire?
medlem i 146 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]