iMac til gaming og Logic

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

iMac til gaming og Logic

Innleggav magnuskalland » ons 24.06.2015 23:12

Hallo! Jeg har gått lei av min Mac Book Pro som jeg ikke kan spille heftige spill og som får problemer når for mye er i gang samtidig og ikke har så mye minne. Jeg er derfor på utkikk etter en ny datamaskin, rettere sagt en iMac. Jeg har drevet å siklet på disse i noen uker nå, og har bestemt meg for å kjøpe en 27-tommers iMac med 3,4 GHz prosessor.

Før jeg endelig kjøper den er det et par spørsmål jeg ikke føler min egen kompetanse kan hjelpe meg med.

- Er denne datamaskinen egnet for den type bruk skal ha bruke den til? Holder på med komponering og arrangering i Logic og Sibelius. Min Mac Book Pro 7.1 fra 2011 er treg med Sibelius, og får problemer med Logic når det er mange spor, loops og plug-ins. Jeg vil også installere Windows på maskinen så jeg kan spille skikkelige spill på høy grafikk, som for eksempel Battlefield 4.

- Burde jeg konfigurere datamaskinen annerledes enn som Apple selger den?

- Går det noen rykter om en ny iMac som jeg bør vente på?

- Er denne annerledes enn denne?

På forhånd takk!
medlem i 162 måneder
 

Re: iMac til gaming og Logic

Innleggav Helge Hafstad » tor 25.06.2015 1:05

- Burde jeg konfigurere datamaskinen annerledes enn som Apple selger den?
- Går det noen rykter om en ny iMac som jeg bør vente på?
- Er denne annerledes enn denne?


Modellen på El-Kjøp har litt tregere prosessor og det samme for skjermkort, også med forskjell 1 til 2 GB videominne. Men prisforskjellen er absolutt noe å legge vekt på. Begge disse er modeller fra 2013.

Kjøp stort sett maskinene slik de er konfigurert på AppleStore. Bortsett fra periferutstyr så lønner det seg best å sette i ekstra minne - og ev annen disk, selv.

Til den slags bruk som du nevner ville jeg vurdert en maskin med en nyere i7-prosessor. Les gjerne en del tester på nettet for programmene du skal bruke før du bestemmer deg. I alle fall bør du oppgradere til helst 24 GB minne (2x4 GB + 2x8 GB), da kan du ev gå videre til 32 GB senere.

Hvis du vil gå for den største iMac konfigurert med 4 GHz i7 så er det 10k mer ut av lommen, pluss ca 1000-1500 for ekstra minne. Da nærmer du deg en Mac Pro, men uten skjerm. Gå for den kraftigste maskinen du har råd til så varer den desto lengre.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: iMac til gaming og Logic

Innleggav NicolasFørde » man 20.07.2015 2:45

Hvis gaming er viktig for deg, hvorfor ikke bare skaffe seg en type stasjonær pc fra feks multicom eller komplett? Du sparer så vanvittig mye tid og penger. Gaming med Mac= meltdown. Jeg har en Macbook pro og en stasjonær( komplett gamer) Logic kjører mer enn bra nok for mitt bruk :) Kommer jo selvsagt an på hvor "seriøs" du er EMagic! :-P
medlem i 187 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]