Annulert tinging og kredittkort

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Annulert tinging og kredittkort

Innleggav Betti » lør 08.08.2015 9:49

Eg tinga ny macbook i går (Back to school) men gløymde å gå inn gjennom studenttorget, så derfor annulerte eg den første tinginga og la den inn på nytt. Då hadde Apple alt reservert pengane på kredittkortet mitt. Derfor går ikkje betalinga igjennom på tinging nummer to. Veit nokon kor lenge ein slik reservasjon ligg inne?

Eg kan forsåvidt overføre pengar til brukskontoen og betale dirkete, men eg likar best å bruke kredittkort til slike kjøp.

Der får eg igjen for å ikkje ta i mot maks kreditt frå banken;) Eg sparte forøvrig ikkje meir enn 400 kroner, men fekk delt opp leveringa slik at headsettet kjem før macen er leveringsklar. For å få rabatten måtte eg manuellt legge inn samme leveringsdato når eg ikkje logga inn gjennom utdanningsshoppen.
medlem i 228 måneder
 

Re: Annulert tinging og kredittkort

Innleggav Superhai » lør 08.08.2015 17:34

Normalt forsvinner det første virkedag etter at brukerstedet har fjernet reservasjonen (vet ikke hvor lang tid som Apple gjør det). Noen banker tillater midlertidig endring av bruksgrense litt avhengig av kundeforhold, og det kan også være mulig å betale inn ekstra for å få en raskere høyere bruksgrense på kredittkortet ditt. Men da må du høre med banken som har utstedt kortet.
medlem i 131 måneder
 

Re: Annulert tinging og kredittkort

Innleggav Betti » søn 09.08.2015 15:38

Eg har snakka med banken som ikkje kunne auke grensa utan søknad. Den ville det ta to dagar å behandle. engar eg sett inn på det blir ikkje bokført før etter tre dagar, så det er heller ikkje ei rask løysing.

Det ser ut som om eg må ringe Apple og høyre om dei kan fjerne reserveringa når dei opnar igjen. :-)
medlem i 228 måneder
 

Re: Annulert tinging og kredittkort

Innleggav Superhai » søn 09.08.2015 20:22

Jeg regner med reservasjonen forsvinner automatisk, og det er ikke sikkert en kundebehandler hos Apple kan påvirke når det skjer. Men du kan selvfølgelig ringe og høre med de. Det er fordelen med kredittkort uten bruksgrense, da er ikke reservasjoner noe problem. Men det krever at man har kontroll, spesielt om kredittgrensen er lav.
medlem i 131 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere