Kjøpe bruk 13" macbook pro, eller ny?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Kjøpe bruk 13" macbook pro, eller ny?

Innleggav Spekemat » man 31.08.2015 16:45

Hei!

Sitter og ser på en MacBook pro 13" på finn.no til 4200. Specs:
Prosessor: 2,5 GHz Intel Core i5
Hukommelse: 4 GB 1600 MHz DDR3
Startdisk: Macintosh HD
Grafikk: Intel HD Graphics 400 1024 MB (Antar det er 4000 istedet for 400)

Maskinen virker av det jeg finner på nettet å være mid2012. Kan det stemme?
Den har en skjønnhetsfeil - skrapemerker på størrelse med apple-logoen, men tenker å bruke deksel eller decal uansett.

Spørsmålet mitt er da om det er verdt å kjøpe denne for å så kjøpe 8gb med ram + en SSD på 250GB og bytte ut CD-romen med harddisken - eller om jeg heller bare skal spare til en ny macbook pro til 10-11k eller mavbook air for den saks skyld.
Oppgraderingen vil koste rundt 2000, slik at samlet beløp blir på rundt 6200.

Tenker å hovedsakelig bruke PC til skolearbeid med word og SPSS (Statistikk-program) samt. Netflix, VLC og photoshop.

Har dere noen tips til hva som kan være smartest å gjøre i dette tilfellet? Og er Mac'en såppass brukbar med de spesifikasjonene nå, at jeg overlever å bruke den som den er i vente på penger til å oppgradere?
medlem i 103 måneder
 

Re: Kjøpe bruk 13" macbook pro, eller ny?

Innleggav ggt667 » man 28.03.2016 9:33

Hva er formålet med en slik tråd? Ønsker du at andre skal kjøpe maskinen før deg? Eller var dette en annonse for annonsen?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Kjøpe bruk 13" macbook pro, eller ny?

Innleggav Morse » tir 29.03.2016 4:35

Finner ingen annonse som stemmer helt med det du oppgir, men løsningen du antyder med mer RAM og SSD vil jeg si er en grei løsning i forhold til prisen - forutsatt at maskinen ellers er i god stand og ikke har vært utsatt for noen overlast av betydning.(Fukt, tobakksrøyk og slikt). Hvor mye en liten skrape her og der betyr er det bare du som kan avgjøre. Er laderen ok og uten lyte? Alle kontakter i orden? Tastatur ok? Skjerm uten døde piksler? Batteriet slik det er å forvente? Handelen blir uansett en sak mellom deg og kjøper - det blir som å handle bruktbil; ingen her på forumet som kan fortelle deg om tilstanden på det eller det objektet...

Uansett hva du ender opp med: Få kvittering!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron