Takk for gode innspill, de fleste stemmer godt med hva jeg har tenkt selv og lest på nettet fra andre. Optimalt sett skulle jeg ønsket meg en god iMac som jeg kunne ha dedikert type foto og video til, både mtp krefter og skjermstørrelse. Da kunne jeg utvilsomt gått for MacBook 12 med sine fortreffeligheter som skrivemaskin og dagligdagse surfe- og musikk ting.
Innspillet om 13" retina MB pro har jeg faktisk ikke tenkt på, det vil koste litt mer enn hva jeg hadde sett for meg, dog kombinerer den slik dere sier godt med krefter, har god skjerm og er fortsatt mulig å bære med seg. Så dette er noe jeg må tenke ekstra godt på.
Siden iPad pro ble lansert har jeg lekt med tanken på den som en mulig plattform for foto og video, og en så lett "skrivemaskin" som mulig til det andre. Jeg har prøvd ipad som skriveplattform tidligere, det fungerer ikke for min del, men kanskje kan pro versjonen med pennen være en løsning på foto/lightroom og printing. Samtidig blir dette tilsammen en sum som også gir en veldig god spec på retina MB pro.
Ja..., som alltid blir en sittende med "yes-but no-but yes-but no..."
Jeg må stikke innom Eplehuset og se litt på 13" retina MB Pro, og fortsatt krysse fingrene for at de ringer fra Hamar til helgen slik at jeg kan få i pose og sekk fremfor å slite med valgets kval og lete etter kompromisser...