Grubasek skrev:Ja, det gjør den. Vil du kopierer filer inn på disken manuelt, må den partisjoneres i min. 2 deler; en til Time Machine og resten til annet bruk. Denne partisjoneringen må du selv gjøre før den tas i bruk av Time Machine.
Partisjoneringen gjøres med programmet Diskverktøy som ligger i Verktøy-mappen.
Grubasek skrev:Så vidt jeg har kunnet registrere så er det ingen særlig forskjell i ytelse (det er bare USB 3.0-tilkobling på mine) på de to variantene jeg bruker, men jeg ville nok først og fremst brukt Time Machine. Siden jeg jeg har fire stk. 2TB disker både til data og backup skal jeg være forsiktig med å si at det ene er bedre enn det andre; jeg bruker jo både Time Machine OG CarbonCopy Cloner.
Skal du bruke mauell copy/paste må du jo til enhver tid selv holde greie på hva som skal kopieres. Det gir muligheter for at noe kan bli oversett/glemt.
Jez skrev:Grubasek skrev:Flott! Hvis du bare skal bruke den på en Mac er alt ok og du kan bare gå igang og bruke den som den er.
konge, takk for rådene![]()
Hvordan bør jeg gå frem nå? Macen spurte om jeg ville starte Timemachine. Hvordan bør jeg gå frem? Det er en del jeg ikke trenger å lagre, men Timemachine virker hazzle-free. Flytte over enkelt-filer eller bruke Timemachine? Og bør jeg kryptere filene(fikk spørsmål om jeg ville det fra Timemachine-boksen)
Master_Gismo skrev:Da har du full kontroll på filene, og slipper at Time Machine en dag har spist opp noen av filene dine.
Master_Gismo skrev:Jeg vill ikke anbefale å bruke Time machine. Den bruker vanvittig mye plass. Jeg tror det vanlige er å ha hvertfall 3 ganger plassen av det du har på maskinen. Mye lurer å bruke manuel kopiering av filer. Da har du full kontroll på filene, og slipper at Time Machine en dag har spist opp noen av filene dine.
Returner til Bestilling / Kjøpsråd
Registrerte brukere: Google [Bot]