Macbook Air 13" 128GB eller Macbook Pro 13" Retina 128GB?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Macbook Air 13" 128GB eller Macbook Pro 13" Retina 128GB?

Innleggav Driver155 » ons 02.03.2016 23:21

Hei :)
Jeg skal kjøpe meg en ny Mac pga den gamle har takket for seg.
Det står mellom Air 13" og Pro 13" Retina.
Jeg bruker maskinen til surfing, mail, tv serier/film, office skrive programmer og legger inn bilder osv. Når jeg først bytter maskin tenker jeg å ha den en stund.
Hvilken maskin anbefaler dere meg å kjøpe? Er Air utgående på spec? Er det verdt å ligge til 5000kr for å få pro med Retina?
medlem i 97 måneder
 

Re: Macbook Air 13" 128GB eller Macbook Pro 13" Retina 128GB

Innleggav Valotunk » ons 02.03.2016 23:49

Akkurat nå er vi på den tiden av året hvor det ganske sannsynlig er oppdateringer av eksisterende Macbooks på gang forholdsvis nært forestående.

Her er buyers guide:

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Air

http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro

Ellers kan forskjellene på Air og Pro Retina oppsummeres kort:

-Air er lettere og mer portabel samt har bedre batteritid. Skjermen derimot er "utdatert" for lenge siden og er pr. dags dato blant de "kjipeste" på markedet sammenlignet med andre bærbare datamaskiner i samme prisklasse.

-Pro Retina har noe høyere ytelse på bekostning av litt kortere batteritid og noe høyere vekt. Den har imidlertid en skjerm som er totalt overlegen skjermen på Air. Samt at den har Force Touch.

Hvis du trenger ny maskin relativt raskt ville jeg ha sjekket bruktmarkedet. Det er mulig å oppdrive en fint behandlet Air eller Retina til grei pris. Nypris på Air i dag er ganske drøy med tanke på at den begynner å bli noe utdatert på flere områder.
medlem i 198 måneder
 

Re: Macbook Air 13" 128GB eller Macbook Pro 13" Retina 128GB

Innleggav Driver155 » tor 03.03.2016 13:18

Takk for svar :) Jeg har en gammel windows maskin liggende som jeg kan bruke til jeg har kjøpt inn ny mac. Da tenker jeg det heller er fornuftig å vente litt for å se hva som kommer av oppdateringer :)
medlem i 97 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere