iPad pro 12,9 - For stor?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

iPad pro 12,9 - For stor?

Innleggav Dorkfish » tir 05.07.2016 15:53

Vurderer å kjøpe en iPad Pro 12,9 tommer. Er den verdt den relativt stive prisen?

Skal brukes mest til å sitte i sofaen og surfe eller se på film/Tv serier.

Er ikke noen heavy bruker av proff programvare.

Er det noen som har den og kan fortelle meg hva de synes? Er den stor å ha i fanget i sofaen?

Har en iPad Air 2 fra før, så jeg vet ikke om Proen er så mye bedre...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPad pro 12,9 - For stor?

Innleggav Gitman » tir 05.07.2016 17:41

Det eneste du opplever som bedre til ditt bruk er vel større bilde. Ellers er det jo masse tester og sammenligninger på nettet om forskjellene og som belyser din problemstilling.
medlem i 230 måneder
 

Re: iPad pro 12,9 - For stor?

Innleggav Dorkfish » tir 05.07.2016 18:16

Ja, men jeg vil gjerne høre andre brukeres mening. En test utført av en blogger eller teknologiskribent er ofte litt mer sterilt enn en brukeropplevelse over tid.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPad pro 12,9 - For stor?

Innleggav teknoguiden » tor 07.07.2016 9:19

For sofabruk er den grei, men i f.eks. sengen er den for stor imo. I mitt tilfelle blir den ikke brukt ofte nok. I sengen bruker jeg iPad air 2 og på stua bruker jeg stort sett Apple TV til serier og filmer og en macbook pro 13 " til nettaviser osv. Det er ikke tvil om at den er god å se serier osv på, men "problemet" er at da har jeg som oftest tilgang til Apple TV på en stor TV istedet. Så det kommer litt an på hvilke andre devices du har og hvordan du vanligvis konsumerer innhold om den er verdt investeringen :)
medlem i 142 måneder
 

Re: iPad pro 12,9 - For stor?

Innleggav torsteng » tor 14.07.2016 13:13

Høres ikke egentlig ut som om du er i målgruppen for ipad pro 12.9". Den er vel mest for de som ønsker å ta i bruk Apple pencil til kreativ bruk, og selv da bør man vurdere om iPad Pro 9.7" er bedre egnet. For sofasurfing/-videotitting virker ikke 12.9" noe særlig kjekt.
medlem i 165 måneder
 

Re: iPad pro 12,9 - For stor?

Innleggav Johnny Gleden » tor 14.07.2016 16:48

Hei

Min svigerfar kjøpte seg en iPad pro 12.9".
Her om dagen hadde han den med seg da han kom på besøk.
En genial størrelse om man like rå surfe samt se på bilder.
Flott sofa plate om man ligger å slapper av.
Kjempeflott å se film på om man ikke har en TV rett frem for seg.
Man kan lese mye rart om hva som ikke fungerer pga størrelsen.
På TV siden var en 36" tommer " STOOORT" for bare noen få år siden. i dag snakker man om at 55" er lite og et minimum på TV siden og noen år lenger tilbake var 27" gampedigert
Om man reiser mye og synes at en laptop på 13" ikke er stor å dra med seg er den genial til det også..
Uten tvil min nye iPad størrelse når jeg bytter.
Utfordringen er at kona forelsket seg i den selv om hun har en nyere iPad2 air.
Det hører med til historien at min svigerfar er 82 år gammel og jeg er 65 år gammel. Så til dere som ser godt kan dere jo bruke disse paddene som ser ut som frimerker så lenge som mulig.
medlem i 119 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron