Macbook Air 13¨ VS Macbook Pro 13¨

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Macbook Air 13¨ VS Macbook Pro 13¨

Innleggav tore.m » søn 09.10.2016 19:00

Hei!

Jeg er en student som skal kjøpe meg ny macbook! Har nå hatt min Macbook 13¨aliminium siden 2008 og det er mildt sagt på tide å bytte den ut, men jeg har bestemt meg for at det er to som er aktuelle i forhold til pris osv.

Det jeg kommer til å bruke macen til er generelt skolearbeid (notater, innleveringer osv), streaming av både lyd og film og generel surfing. Hvilken tror dere passer best for meg? Trenger jeg mer enn 128GB? Hva mener dere ang. 1.6 GHz VS 2.7GHz?

Jeg står mellom disse 2

Macbook Air 13¨:

Intel Core i5, 1.6 GHz
Intel HD Graphics 6000
8 GB minne
256 GB flash


Macbook Pro 13" med Retina-skjerm:
13,3" Retina-skjerm med oppløsning på 2560x1600
Tokjerners 2,7 GHz Intel Core i5-prosessor med Intel HD 6100-grafikk
128 GB flash
8 GB arbeidsminne



Setter veldig pris på tilbakemelding fra dere! På forhånd tusen takk! :)
medlem i 165 måneder
 

Re: Macbook Air 13¨ VS Macbook Pro 13¨

Innleggav Gitman » søn 09.10.2016 20:17

Til det bruket du nevner er vel air det bedre valget mht til vekt f.eks. Den har jo også større lagring. Streaming og dokumentarbeid krever jo ikke særlig prosessorkraft.
Pro'en er jo en kraftigere maskin om du tar det med i beregning.
Men air'en gjør nok jobben i de aller fleste tilfeller om enn litt langsommere i enkelte tilfeller.
medlem i 230 måneder
 

Re: Macbook Air 13¨ VS Macbook Pro 13¨

Innleggav Valotunk » søn 09.10.2016 20:41

Bare husk å ta dette med i vurderingen:

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac
medlem i 198 måneder
 

Re: Macbook Air 13¨ VS Macbook Pro 13¨

Innleggav arntss » søn 09.10.2016 22:31

Jeg ville også absolutt inkludert Macbook 12" Retina som et alternativ.

Jeg har selv hatt en i snart ett år nå og kunne ikke vært mer fornøyd.