ny macbook

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

ny macbook

Innleggav Jez » søn 20.11.2016 1:39

er den oppgraderte macbook pro 15 mye raskere enn den eldre med 1600mhz minne?

Den "eldste" selges for ca 19 000 vs. ca23000 for den nye

den nye skjerm stripa virker som en gimmick, og vil helst ha en fysisk esc knapp

Lurer på hvilken jeg skal velge
medlem i 159 måneder
 

Re: ny macbook

Innleggav Morse » søn 20.11.2016 1:57


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: ny macbook

Innleggav blixern » søn 20.11.2016 2:40

Tror Touch Baren vil være svært anvendelig i en rekke programmer , men om det blir riktig for ditt bruk er vanskelig å si.
Til bruk i redigeringsprogram ,tekstbehandling og Media avspilling så kan absolutt Touch Bar gi noen nye input i måten vi bruker maskinen på og jeg er positivt til nytteverdien i det.

Jeg valgte 13" uten Touch Bar men jeg håper vi ser ett tastatur med Touch Bar som jeg kan ha under docking med skjerm. Nå er det ikke bekreftet men jeg syns det virker rart hvis dette skal være noe svært nyttig (som Apple mener det er) og vi ikke blir å se det i ett eksternt tastatur til f.eks iMac brukere.

Det er ett vanskelig spørsmål å svare på - jeg ville valgt den nyeste men maskinvaren i den eldre fungerer svært bra fortsatt og vil nok holde Mac`en godt i live i flere år til.

Er flere som tror att prisene blir å gå noe ned i Q1 2017 på de nye maskinene så ha det i bakhodet.
medlem i 161 måneder
 

Re: ny macbook

Innleggav Helge Hafstad » søn 20.11.2016 17:18

Er flere som tror att prisene blir å gå noe ned i Q1 2017 på de nye maskinene så ha det i bakhodet.


Dette kan være en grunn til å vente likeså det kan være lurt å sitte på gjerdet en stund når ny teknologi introduseres. Mulighetene for at det kommer en «stille» oppgradering av MBP er også der, slik det har blitt gjort tidligere med samme.

Selv er jeg en av dem som venter litt...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: ny macbook

Innleggav blixern » søn 20.11.2016 21:49

Dette kan være en grunn til å vente likeså det kan være lurt å sitte på gjerdet en stund når ny teknologi introduseres. Mulighetene for at det kommer en «stille» oppgradering av MBP er også der, slik det har blitt gjort tidligere med samme.


Det er ett godt poeng!
medlem i 161 måneder
 

Re: ny macbook

Innleggav kajac2 » ons 23.11.2016 9:59

Jez skrev:er den oppgraderte macbook pro 15 mye raskere enn den eldre med 1600mhz minne?

Den "eldste" selges for ca 19 000 vs. ca23000 for den nye

den nye skjerm stripa virker som en gimmick, og vil helst ha en fysisk esc knapp

Lurer på hvilken jeg skal velge

Prosessormessig er den gamle faktisk vesentlig raskere enn den nye.
Bilde

Hastigheten på minne vil nok ikke gjøre en så stor forskjell, men deg gjør kanskje hastigheten på SSD.

På den nye maskinen får du touchbar. På den gamle får du ordentlige porter, ordentlig tastatur og Magsafe.

Jeg hadde nok valgt den gamle modellen. Der får du rett og slett mer maskin for mindre penger. I tillegg slipper du å tenke på barnesykdommer som kan være med den nye modellen
medlem i 197 måneder
 

Re: ny macbook

Innleggav Jez » fre 25.11.2016 5:40

virker som apple har juster opp prisene, igjen
medlem i 159 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron