Ny Macbook pro-Oppgradere spesifikasjoner ved kjøp?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Ny Macbook pro-Oppgradere spesifikasjoner ved kjøp?

Innleggav eleit » tor 24.11.2016 15:07

Jeg har behov for å kjøpe ny macbook, og tenker på den nye pro'en med Touch Bar. For min del er det kun 13" som er aktuell med tanke på størrelse.

Det jeg lurer på, er om det er lurt å legge penger i å oppgradere prosessor og ram? Det er jo ganske kostbart, men må ærlig innrømme at det føles litt 2015 å bestille en splitter ny mac med 8 gb ram, og i5 prosessor. Jeg er ikke veldig inne på sånt, så jeg er veldig usikker.

Hørte via noen som jobber med apple, at det ikke var no vits i, fordi det ble så dyrt at man like gjerne kunne kjøpe 15 tommern som kommer med i7. Men, mitt hensyn er at 15" ikke er aktuelt pga størrelse.

Kan legge til, at macen jeg har nå er over 7 år gammel. Så jeg er ikke den som kjøper nytt med en gang det kommer nytt på markedet, og når jeg først kjøper nå, så ser jeg for meg å ha den lenge.

Noen med litt mer tekninsk peiling som kan gi meg råd? Er det å kaste penger ut vinduet å oppgradere, fordi man ikke får "utnyttet" det i 13tommeren, eller kan det være vel investerte penger mtp å ha en rask Mac, jeg kan være fornøyd med i lang tid framover?
medlem i 200 måneder
 

Re: Ny Macbook pro-Oppgradere spesifikasjoner ved kjøp?

Innleggav kajac2 » tor 24.11.2016 16:12

Oppgrader uansett minne. 8 GB holder lenge nå, men om 5 år er det ikke sikkert det er plenty. Utviklingen av prosessorer går for tiden veldig sakte. Prosessormessig er f.eks. ikke prosessoren i nye MBP så veldig mye raskere enn den som er i 13" mbp fra 2012. Så prosessoren vil nok holde en stund. i7 er selvsagt bedre, men dersom jeg bare skulle oppgradere en av tingene, måtte det uten tvil bli minnet (og kanskje lagring)
medlem i 197 måneder
 

Re: Ny Macbook pro-Oppgradere spesifikasjoner ved kjøp?

Innleggav Gitman » tor 24.11.2016 20:37

Nå kommer det jo helt an på hva du bruker maskinen til. Men som kajack sier, ram og lagring er jo hvor du først vil merke manglene. Men har du pengene og 13" er hva du vil ha så er det bare å kjøpe topp modellen.
Kanskje noen andre kan si hvor stor forskjellen er på i5 kontra i7 og hvor forskjellen merkes mest.
Kanskje denne linken hjelper: https://www.google.co.uk/search?q=i5+vs ... ent=safari
medlem i 230 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron