Rart hvor forskjellig vi opplever ting.
jeg hadde i en periode også en 2015 Macbook 12" med 1.1GHz som jeg vurderte som "arvtaker" til min Macbook Air 2013.
Det forholdet varte i omtrent 2-3 måneder før den røyk ut døra, for makan til laber ytelse har jeg sjelden opplevd.
Nå skal det sies at min MBA var med i7 prosessor, men det føltes likevel som å gå 6 år tilbake i tid.
Til enkel dagligdags bruk fungerte det greit nok, men jeg leker innimellom litt med bilde og videoredigering og når jeg testet maskinene parallelt opp mot hverandre brukte 12"en i mange operasjoner bortimot dobbelt så lang tid som min "gamle" MBA. Og når 2 minutter blir til 4, og 15 minutter til 30 så holder ikke min tålmodighet
Og så er jeg en av dem som synes tastaturet på de første modellene av 12" er aldeles fryktelig og klarte aldri å bli vant til det. Nå bruker jeg en 2016 MBP og forbedringen er markant.
Men for all del, 12" var fin på mange områder. Særdeles lett og portabel med fantastisk skjerm og touchpad. Og for mange vil den nok fungere aldeles utmerket.
For min del derimot nådde den ikke helt opp