Hei folkens,
Beklager sent svar, men dette har skjedd......snakket med Apple support og de sa jeg skulle prøve CMD/alt og R samtidig som jeg startet opp maskinen. Da kom jeg til et sted hvor jeg fikk 4 valg, bl.a. Gjenopprett og diskverktøy. Forsøkte diskverktøy og etter å ha forsøkt gjenoppretting så hadde maskinen laget ett nytt navn på min harddisk samtidig som innholdet var redusert til ca 1 GB....... ok tenkte jeg men jeg har jo back up fra ekstern harddisk. Av en eller annen grunn hadde den byttet navn, men innholdet var der. Kjørte samme prosedyre, men da skjedde det samme, plutselig, eller etter ca 45 minutter var også denne tom........ så nå står jeg her, eller sitter

og vet ikke riktig hva jeg skal gjøre..... selv om jeg vel har begynt å vurdere å kjøpe en ny Mac mini, for den kan vel kobles opp mot skjermen på min gamle iMac? Forsøkte å ringe Apple support igjen men der var det ikke mye mer hjelp å få.... min maskin var alt for gammel.....(mid 2010) Heldig vis har jeg i tillegg alt på back up hos Jottacloud! Det eneste jeg ikke er helt sikker på er om den også har back up av alle programmene mine.... er redd jeg mangler flere av CD platene fra så mange år tilbake..... Alt håp er vel ute for at harddisken på min iMac kan bli reddet?