Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav riotgrrrl » søn 20.01.2019 22:25

Hei folkens,
Ser gamle MB Air ligger på rundt 10k hos de fleste kjedene. Vurderer å kjøpe en neste gang DnB kommer med sånn 20% avslag hos Power tilbud. Er gamle MB Air et ok kjøp per i dag? Skjønner selvsagt at nye Air er mye bedre, men til den prisen? Helt uaktuelt. Vil dere si at en ny gammel MB Air er verdt 8k? Skal ikke bruke den til noe spesielt, bare vanlige PC ting. Vil ha en lett og god PC. Bruker andre Apple-produkter, så derfor jeg vurderer å gå over til Mac, er på ingen måte misfornøyd med Windows. Tenker mest på at hardwaren i maskinen begynner å bli noe utdatert.
medlem i 137 måneder
 

Re: Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav Helge Hafstad » tir 22.01.2019 0:00

Med 20% hos Power så får du den nye MBA for 10790. Ville heller gått for den pga mye bedre skjerm og raskere SSD.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav riotgrrrl » tir 22.01.2019 0:32

Helge Hafstad skrev:Med 20% hos Power så får du den nye MBA for 10790. Ville heller gått for den pga mye bedre skjerm og raskere SSD.

Takk for svar, men det blir dessverre ikke aktuelt. Det er gamle Air eller en annen PC til 8k. Spørsmålet er om 2017 Air er verdt det.
medlem i 137 måneder
 

Re: Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav Nikolay » tir 22.01.2019 1:13

Skal ikke bruke den til noe spesielt, bare vanlige PC ting.
Da kjøper du ikke en Mac. Du får en mye bedre PC for samme sum.

Da gamle Air var ny, var det få (ingen?) tilsvarende PC-er som kunne måle seg med den. Nå har PC-produsentene tatt igjen.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav riotgrrrl » tir 22.01.2019 2:56

Nikolay skrev:
Skal ikke bruke den til noe spesielt, bare vanlige PC ting.
Da kjøper du ikke en Mac. Du får en mye bedre PC for samme sum.

Da gamle Air var ny, var det få (ingen?) tilsvarende PC-er som kunne måle seg med den. Nå har PC-produsentene tatt igjen.

Takk for svar. Grunnen til at jeg vurderer Mac er fordi omtrent alt annet av teknologi jeg eier er fra Apple og ønsker at ting skal gå litt mer sømløst. Synes også Air har veldig godt tastatur, og den vil brukes til en del tekstbehandling.
medlem i 137 måneder
 

Re: Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav OMMRen » tir 22.01.2019 20:31

Jeg ville valgt den gamle, om du får den til akseptabel pris. Maskinen holder i masse for de oppgavene du angir. Og som du sier er tastaturet veldig godt, og bedre enn på de nye maskinene (etter manges mening). Selv har jeg en gammel MacBook Air fra 2012. En liten 11-tommer, som jeg kjøpte primært for bruk på reiser (jobbrelatert) og som fortsatt er i daglig bruk. Fungerer utmerket til tekstbehandling, regneark og andre enklere oppgaver. Så glad er jeg i denne lille "diamanten" at jeg nylig skiftet ut SSDen til en med større kapasitet (var i utgangspunktet bare 64 GB), og maskinen vil utvilsomt bli brukt i flere år til.

Brukerens avatar
medlem i 90 måneder
 

Re: Gamle MB Air ok eller dårlig kjøp?

Innleggav riotgrrrl » tir 22.01.2019 23:54

OMMRen skrev:Jeg ville valgt den gamle, om du får den til akseptabel pris. Maskinen holder i masse for de oppgavene du angir. Og som du sier er tastaturet veldig godt, og bedre enn på de nye maskinene (etter manges mening). Selv har jeg en gammel MacBook Air fra 2012. En liten 11-tommer, som jeg kjøpte primært for bruk på reiser (jobbrelatert) og som fortsatt er i daglig bruk. Fungerer utmerket til tekstbehandling, regneark og andre enklere oppgaver. Så glad er jeg i denne lille "diamanten" at jeg nylig skiftet ut SSDen til en med større kapasitet (var i utgangspunktet bare 64 GB), og maskinen vil utvilsomt bli brukt i flere år til.

Det var vel egentlig akkurat det jeg lurte på; om gamle typen Air er verdt å kjøpe om man får en ok pris. Takk for input, da tror jeg det blir en 2017 Air på neste Power-deal om jeg kan få den for rundt 8k :) Etter et kjapt søk på Priskakt virker det ikke som jeg får så mye mer Windows PC for pengene i den prisklassen uansett, og som du nevner, det er ganske delte meninger om de nye tastaturene til Apple, i tillegg til at mange har måttet skifte tastatur pga trøbbel med det. Føles safere ut å gå for en god gammel Air som første Mac når jeg uansett ikke har spesielle behov, annet enn å gjøre ting smoothere i Apple-økosystemet mitt :)
medlem i 137 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere