Brukt mac=heller ny!

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Brukt mac=heller ny!

Innleggav budbringeren » søn 10.10.2004 2:40

For en stund siden så jeg etter brukte macer, og fant ut at ny var "billigere". Jeg er helt overrasket over prisene man finner. Lurer nesten på om det er spøk. Husker ikke konkret, men ofte fant jeg slike eksempler: Selges for 18 tusen, kostet så så mye da jeg kjøpte den. Men så regner man ut og sjekker priser på diverse steder, og man ser at hvis man legger til to tusen, får man en splitter ny, og samtidig en oppgradert vare. bedre enn den som selges brukt. Jeg fant aldri anstendige priser. Dette er min oppfatning. Jeg lette i to måneder etter brukte macer, og det holder. også ved neste kjøp av mac vil jeg kjøpe ny. Det var liksom ingenting å "spare".

Vennlig hilsen
Budbringeren

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav andemann » søn 10.10.2004 10:01

Korrekt observert, de tilfellene det lønner seg å kjøpe brukt er maskiner som er 1-3 måneder gamle, fortsatt har garanti, og som du da får for et par tusenlapper billigere enn i butikken.

Har vurdert litt å bytte ut serveren i klesskapet med et G4 tower, men mange ønsker fortsatt 7-8000 for 3-4 år gamle maskiner. Det blir litt drøyt.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Clamshell-pris?

Innleggav ThomasM » ons 13.10.2004 14:50

Jeg lurer på om der er en omtrentlig pris på hvor mye en gammel iBook Clamshell-utgave burde koste?

2000, 3000, 4000 - eller høyere?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Clamshell-pris?

Innleggav TFUFKAP » ons 13.10.2004 15:40

.................................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 17:10, endret 1 gang
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » ons 13.10.2004 16:36

Dette er et tema som har vært oppe tidligere, og det eneste stedet jeg vet om hvor BruktMac selges for en saklig pris er på bruktforumet her på Mac1. Det som har kommet opp tidligere er at mange legger ut Macen sin til overpris, i håp om at noen skal være villige til å betale dette. Hvis de ikke får den overprisen, blir de ikke skuffet, for de er såpass glad i Macen sin, den gjør jobben, og de venter med å selge den til neste oppgradering.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]