Nettbutikker med gratis frakt

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav TheRealChristoffer » man 31.08.2009 13:10

der var den oppe igjen ja:)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Richaren » tor 03.09.2009 23:26

Husk at det er en liste over nettbutikker med gratis frakt jeg er ute etter.

Vennligst kom med flere :=)
medlem i 208 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav bhegna » ons 30.09.2009 12:30

Hva med MVA og toll på varer over 200,- Tenkte jeg skulle bestille ett spill til min ps3. Det koster kun 234,- inkl frakt på Play.com men jeg er redd det kan bli stanset i tollen og at jeg må betale ekstra. Tenker da på denne artikkelen: http://www.dinside.no/823951/kan-bli-tr ... r-saa-dyrt

Er det noen som har erfaringer med det?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav TheRealChristoffer » ons 30.09.2009 12:35

tollerne regner ikke med frakten på totalbeløpet

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav sparchy » lør 07.11.2009 16:30

http://www.linseshoppen.no, for de som trenger det.....

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav MacKennsan » lør 07.11.2009 18:18

Ikke helt gratis men 29 NOK overlever vel de fleste. Tror det er uansett hva du bestiller og hvor mye. uansett så har de mye morsomt her til en morsom pris...
http://www.mytrendyphone.no/shop/frontpage.html

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Gelle » lør 07.11.2009 18:46

Naivt å tro at noen har gratis frakt. Jeg fortrekker å vite hva frakten koster, slik at jeg vet at jeg ikke subsidierer frakten for andre kunder ;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Børhaug » lør 07.11.2009 18:51

Det er ikke samme ordning med porto i alle land. Slik jeg har forstått det, finnes det ordninger i Kina som er slik at man betaler et fast beløp, og kan sende så mye man vil i posten. Dermed er det ingen porto på varene. Franktkostnadene er da bare en fast utgift for butikken.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Gelle » lør 07.11.2009 19:01

Børhaug: Jeg tenkte førs og fremst på norske nettbutikker, da det er de som blir gitt som eksempler i tråden.

Men ellers så skal vel pakken videre fra kina, eller?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav sparchy » lør 07.11.2009 19:24

Alt i alt så er det forbrukerne som bestemmer. Det gjelder og ikke handle der det er ekstra for frakt. De fleste butikker har en avtale med posten om fraktkostnader som er BETYDLIG lavere enn hva de enkelte nettbutikker tar i frakt. Det er ren fortjeneste. Bare noen butikker tar ekstra for hva frakten faktisk koster.

Er man redd for at man betaler frakt for andre kunder, er det vel bare å bruke prissammenligninger som feks kelkoo å se hva man betaler andre steder. Det er total prisen som er viktig, ikke hva produktet koster i "hylla".

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Gelle » lør 07.11.2009 19:38

Jeg er selvsagt enig i at det er totalprisen som er viktig. Men det at de fleste nettbutikker får betydelig lavere frakt vil jeg gjerne høre mer om. Har du noen dokumentasjon på dette?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Børhaug » lør 07.11.2009 19:49

Gelle skrev:Men ellers så skal vel pakken videre fra kina, eller?


Dealextreme har woldwide free shipping. Hvordan det kinesiske postvesenet ordner det med andre land aner jeg ikke. Men gratis er det.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav Gelle » lør 07.11.2009 20:00

Som jeg skrev tidligere, det er naivt å tro at frakten er gratis. Men at den er inkludert i prisen er en annen ting. Dette gir seg gjerne utslag i at kjøper du få "ting", så betaler du lite porto, kjøper du mange "ting", så betaler du (for) mye porto. Som Sparchy skrev så er det likevel totalprisen som er viktig.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav slogmo » lør 07.11.2009 20:51

Cosmo Kramer skrev:tollerne regner ikke med frakten på totalbeløpet

Hvis varen koster over Kr 200,- så betaler man moms på både varen og fraktkostnaden.
Så om man bestiller noe fra utlandet, og det koster Kr 205,- og frakten er på Kr 100,- så må man betale 25% MVA på totalbeløpet (Kr 305,-).
Moms på den forsendelsen blir da Kr 76,25, og så kommer tollgebyret til posten i tillegg.
Det er nå for tiden Kr 106,- når Posten er den som håndterer pakken.

Dermed kan en "billig" CD fort bli dyr om man er uheldig.

http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... anguage=NO

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Nettbutikker med gratis frakt

Innleggav åttitre » tir 01.12.2009 0:45

DustinHome gir gratis frakt for alle studenter.
Instrukser:
"Her kan du som studerer ved universitet eller høyskole registrere deg for å få:
* Studentrabatt på hele sortimentet*
* Unike studenttilbud
* Alltid fraktfri leveranse. OBS! Gjelder ikke for leveranse på pall!

Om du allerede er ordinær kunde hos Dustin home, vennligst kontakte vår kundetjeneste på ordre@dustinhome.no i stedet for å registrere deg her. For å studentstatus må du registrere deg med mailadresse fra din høyskole/ditt universitet. Du kommer til å få bekreftelse på registrering til den mailadressen du har angitt.

* Studentrabatten gjelder hele sortimentet, men avhengig av prisetting kan rabatten variere og det kan forekomme produkter der det ikke er mulig med ytterligere rabatt."

DustinHome anbefales på det varmeste. Bare gode erfaringer fra min side!
medlem i 239 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]