Kamera Hjelp!!

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Kamera Hjelp!!

Innleggav NorwegianTechCast » tir 29.05.2012 17:47

Tenkt å kjøpe meg et video kamera, helst så billig så mulig og tokk en tur på netonnet og fant et kamera som så lovende ut!

http://www.netonnet.no/art/foto/videoka ... 6251.4567/

30fps på 1080p og 60fps på 720p så alt virker bra! men er det for godt til å være sant?
Noen som har greie på kamera?
Og plis ingen "kjøp sony kamera" så koster det 2430,-!
Takk!
medlem i 154 måneder
 

Re: Kamera Hjelp!!

Innleggav freddjoh » tir 29.05.2012 17:57

Jeg kan ikke uttale meg om akkurat denne modellen, men jeg har testet 4-5 videokameraer i samme prisklasse, med relativt ukjente merkenavn, og kvaliteten har utelukkende vært forferdelig.

Jeg hadde ikke kastet bort en krone på det kameraet du linker til.
Linse og generell kvalitet er ikke verdt esken det ligger i engang.

Det er opp til deg å kjøpe hva du vil, men jeg hadde heller spart de pengene og kjøpt et litt dyrere brukt kamera fra en av de kjente produsentene.

Avant har ikke et rykte å ta vare på. Det har Canon, Panasonic, Sony og de andre.

Ja, de er dyrere enn dette Avant kameraet, men så er kvaliteten en heeeeeelt annen også.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Kamera Hjelp!!

Innleggav NorwegianTechCast » tir 29.05.2012 18:03

Åja okii! Takk for hjelpen :)
medlem i 154 måneder
 

Re: Kamera Hjelp!!

Innleggav iKarlsen » tir 29.05.2012 18:05

Jeg kjenner ikke dette kameraet, men disse typer produkter er ofte presset hardt på pris, og man får ofte hva man betaler for, til en viss grad.

Det er til syvende og sist optikken som avgjør hvor god bildekvalitet du får av et produkt. To kameramodeller kan ha like spesifikasjoner på oppløsning, zoom, bildebrikke etc. men forskjellig optikk kan føre til at det blir stor forskjell i bildekvalitet.

Mitt råd er å ta deg en tur innom en forhandler som har peiling på kamera, f.eks. FotoVideo/Fotoknudsen/Japanphoto og forhør deg om forskjeller på et kamera til 3-3500 og 1000-1500, og finn ut hvilken betydning de forskjellige fordelene/manglene har å si for deg.

Merk deg også at noen kameraer går ut med denne logoen på produktet: Bilde, selvom den kun leverer 1080i.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Kamera Hjelp!!

Innleggav rattata12 » tir 29.05.2012 18:10

Kamera til prisen rundt 1000 - 4000 er kun gode i dagslys og sol, med en gang det maksimale dagslyset forsvinner blir det bare kornete og dårlig... Hold deg unna alt under 5000 og kjøp ett skikkelig kamera er mitt råd!
medlem i 174 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron