Advarsel: Mytrendyphone.no medfører Tollomkostninger

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Re: Advarsel: Mytrendyphone.no medfører Tollomkostninger

Innleggav Dorkfish » tir 21.04.2015 9:42

Bestilte selv fra Mytrendyphone to uker siden. Varen kom etter 4 dager og alt var som det skulle være. Ikke noe toll og avgifter da jeg leste om det på websidene dems først. Så jeg holdt meg under 350 kr og da er det momsfritt.

Lønner seg å lese litt på websidene dems før du bestiller. Da kan du slippe slike ubehagelige overaskelser.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Advarsel: Mytrendyphone.no medfører Tollomkostninger

Innleggav Mads7 » lør 06.06.2015 22:10

Skulle bestille reparasjon på knust skjerm hos dem, og måtte bestille time via kundeservice. Jeg var fornøyd ettersom det var billig og man kunne få fikset delen på dagen.

Men så kom problemene. Jeg snakket med de på kundeservice, og med utrolig lang svartid mellom hver setning (ettersom de visstnok hjelper mange samtidig) så fikk jeg bestilt time. Dama hos kundeservice skrev da:

" Da blir det altså 1049kr + moms"

Og da ble jeg forfjamset. Det står ingen steder på sida dems at prisen er oppgitt uten moms (kanskje hvis man leter en stund, men på produktsida står det ingen steder). Jeg ble ganske forbannet og bare sa at de kunne glemme hele avtalen.

Etterhvert fant jeg likevel ut at det uansett var billigst hos dem, selv med moms. Jeg tok derfor kontakt atter en gang for å bestille varen/tjenesten, og fikk beskjed at de allerede hadde satt opp en avtale med meg. Dvs. de kansellerte aldri timen jeg hadde bestilt fra tidligere.

De skulle da sjekke om det var noen ledige deler, og der var jeg heldig! De hadde én del igjen, og jeg kunne komme innom dagen etter kl.10.00 for å få satt på ny del. Greit nok, jeg skulle tidlig opp uansett for å lese til eksamen et par dager etterpå.

Dagen etter kom jeg dit, og ble mottatt av en beskjed om at de ikke hadde noen del inne. Jeg hadde da stått opp tidlig for å kunne være presis, i en travel eksamensperiode, kun for å møte opp og få beskjed om at de ikke hadde noen del til meg likevel. Tydeligvis dårlig kommunikasjon mellom kundeservice og de i butikken. Jeg gikk derfra ganske forbannet, etter lovnad om at de skulle ringe så fort de fikk delen inn på lager (noe som kunne ta 1-2 uker).

1 time senere, da jeg endelig hadde kommet hjem, fikk jeg en telefon av dem. Noen hadde avbestilt timen sin, og de hadde da en del ledig. Jeg kunne komme innom med en gang for å fikse skjermen. Det gadd jeg rett og slett ikke, ettersom jeg allerede hadde brukt et par timer den dagen på dette. Vi avtalte derfor at jeg skulle komme dagen etter igjen kl.10.

Dagen etter var jeg der, og de fikk byttet skjermen. Jeg var fornøyd, alt så bra ut. Dro rett til Eplehuset og kjøpte meg et deksel (ettersom skjerm hadde knust grunnet ingen deksel). Da jeg kom hjem startet jeg mobilen og alt så bra ut... helt til jeg så at skjermen hadde flere prikker på seg. Knappen var heller ikke bra, den virket løs. Jeg tok kontakt med kundeservice, og de skulle sjekke med reparatør om hva problemet kunne være. 20 min senere fikk jeg svar igjen om at skjermen var defekt, og jeg skulle få en ny skjerm. Hun skulle sjekke om de hadde noen deler inne, og selv om jeg sa at de ikke hadde det ettersom jeg fikk den siste de hadde, sjekket hun med butikken. Joda, de hadde en ledig del. Jeg kunne derfor komme dagen etter for å få byttet skjermen.

Jeg dro derfor dagen etter kl.10 dit (igjen, fortsatt i eksamenstida, stressende periode med egentlig liten tid). I mellomtida hadde jeg funnet ut at skjermen ikke ble sort når jeg hadde telefonsamtale. Jeg nevnte dette til folka på verkstedet, og de sa at de hadde tatt ut sensoren. Jeg tenkte ikke på å spørre om hvorfor de hadde gjort dette, av en eller annen grunn. Jeg sa at kundeservice hadde sagt de hadde en del inne, og han bak kassa skulle sjekke dette. Neida, de hadde ingen ledig del. Nok en dag der jeg måtte gå tomhendt derfra. De hadde heller ikke sensoren inne på lager, og dette kunne ta 2-4 uker å få inn.

Så nå sitter jeg med en mobil med defekt skjerm som ikke blir sort når jeg snakker i telefonen. I tillegg er det noe galt med headset-hullet, da den lager noen lyder noen ganger når jeg har koblet til ledning. Venter fortsatt de ukene det må til, men dette er altså ikke en bedrift jeg kan anbefale. Surr fra ende til annen.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Advarsel: Mytrendyphone.no medfører Tollomkostninger

Innleggav svar » lør 06.06.2015 23:25

Hvorfor folk fortsetter å reparert ting hos uautoriserte forhandlere?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Advarsel: Mytrendyphone.no medfører Tollomkostninger

Innleggav Morse » søn 07.06.2015 8:19

Mine fem kjøpsopplevelser på mytrendyphone: Upåklagelig info, svært rask levering. Your mileage may vary...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Forrige

Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron