Xserve fra 2008

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Xserve fra 2008

Innleggav simen » ons 27.06.2012 13:56

Xserve2,1 skal selges, den er fremdeles i bruk men vi trenger den ikke lengre etter sommeren.

Specs:
Modell navn: Xserve2,1
Prosessor: Quad-Core Intel Xeon, 2,8GHz
Minne: 2GB
Lagring: 1x80GB SAS (boot), 2x1TB SAS (HDS721010KLA330)

Ellers standard spesifikasjoner. Inkludert i prisen er Leopard Server 10.5.

Jeg sonderer markedet for å se hva jeg kan få denne, så kom gjerne med tips/bud.

Selges med orginalemballasje, maskina er som ny.

PS: tilsvarende maskin selges for $1800 eller ~11000 NOK på ebay:

http://www.ebay.com/itm/160772477786

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Xserve fra 2008

Innleggav magnusalex » ons 27.06.2012 14:37

Har fulgt litt med på markedet den siste tiden, så jeg føler jeg kan gi et svar på dette - selv om du ikke må se på det som en "mal".

Men: Bruksområdet er begrenset. Det gjør det vanskelig å selge inn til bedrifter og prosjekter som trenger en oppgradering av serverparken. Derfor er det kun entusiaster, og kanskje noen små og få bedrifter som kan være interesserte.

Jeg har også fulgt med på noen av auksjonene på eBay. At de spør etter 1200-1800 USD er riktig, men det er veldig sjeldent det de går for. Auksjonene pleier å havne på rundt 500-700 USD, og de som kun har "Buy-it-now" ligger der en stund, blir borte, blir relistet, og til slutt solgt billigere eller kommer ikke tilbake.

Jeg har fulgt med markedet litt fordi jeg har vært på utkikk etter en selv. Du nevner selv at du tar i mot bud, så om det er verdt noe, gir jeg et bud på 2500 kr. Harddiskene trenger jeg i utgangspunktet ikke, men skuffene til de må være på plass.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Xserve fra 2008

Innleggav simen » ons 04.07.2012 14:40

Jeg ser poengene dine, samtidig så maskina rent spesifikasjonsmessig verdt mer enn det du tilbyr. Xeon prosessorene alene selv om de er fra 2008 er jo alene verdt mer enn det du tilbyr ;)

For 2500 kr. beholder jeg maskina til noe annet. Sikkert noe den kan brukes til :P

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Xserve fra 2008

Innleggav magnusalex » søn 08.07.2012 19:34

Nja... jeg kjøpte en Mac Pro med ganske like CPU'er fra 2008 tidligere i år for den nette sum av 2000 kr, så helt ut av det blå er det nok ikke. Den har antageligvis en del driftstimer bak seg også - man kan ikke sammenligne de med nypris på tilsvarende CPU.

Anyway, budet står! Kan øke det til 3000 om det er interessant.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]