Hva kan jeg få for min macbook pro 15"?

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Hva kan jeg få for min macbook pro 15"?

Innleggav Renatee » søn 01.07.2012 18:37

Jeg vurderer å selge min 2 1/2 år gamle mac, siden jeg for det første ikke trenger en så kraftig maskin til vanlig hjemmebruk. Den ble kjøpt til et helt annet formål enn hva jeg har endt opp med å bruke den til. Så den er mao veldig pent brukt, ingen bulker eller synlige skader.

15 tommer, kjøpt høsten 2009.

Modellnavn: MacBook Pro
Modellidentifikator: MacBookPro5,3
Prosessornavn: Intel Core 2 Duo
Prosessorhastighet: 2,66 GHz
Antall prosessorer: 1
Totalt antall kjerner: 2
Nivå 2-buffer: 3 MB
Hukommelse: 4 GB
Busshastighet: 1,07 GHz

Har også matt skjerm, istedenfor den vanlige typen.
Mener å huske at jeg også la til ekstra harddisk så det ble 500 GB.

Noen som har peiling på hvilket prisnivå jeg burde legge meg på?
medlem i 161 måneder
 

Re: Hva kan jeg få for min macbook pro 15"?

Innleggav Master_Gismo » søn 01.07.2012 19:50

Har oppgradert Operativsystemet på den?

Det er kanskje noe som kan gjøre den lettere å selge og mer attraktiv. Kanskje du også får litt mer for den også.

Følger det med original DVD plater, eller følgte det ikke med maskinen når den var ny?

Bra om du får med alt av ekstra utstyr som følger maskinen. Ikke skriv om ting som mangler, bare det som følger med når du skal selge den.

Mange liker at det følger med operativsystem plater, tilbehør og original emballasje så maskinen er helt komplett som når den var ny. Andre igjen bryr seg ikke om sånt, og vill ikke ha det med. Det kan være du kan brenne ut en ny operativsystem plate fra maskinen din. Det kan være greit å gjøre om du får det til. Eventuelt om du laget et speil av hvordan maskinen er i dag. Du kan jo re-sette maskinen til fabrikk-standard før du laget et speil. Husk å flytte filene dine ut av maskinen før du speiler maskinen. Alt blir helt likt når du setter maskinen tilbake med et speil.

--------
Redigert/skrevet om innlegget så det er lettere å forstå.

La også til litt på slutten… 02-07-2012
- - -
Sist endret av Master_Gismo den man 02.07.2012 17:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva kan jeg få for min macbook pro 15"?

Innleggav Renatee » man 02.07.2012 12:18

Operativsystemet ble oppdatert for noen dager siden på eplehuset, siden jeg ikke finner dvd-platene.. så det er i alle fall gjort. Men jeg er ganske sikker på at jeg har de dvd platene en eller annen plass, hvis di ikke ble borte under flyttinga.
Jeg frykter at orginalemballasjen/eska ble borte når jeg flytta..
medlem i 161 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]