iMac 27" 3.2GHz Core i3 Duo-Fair pris?

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

iMac 27" 3.2GHz Core i3 Duo-Fair pris?

Innleggav fabre » fre 13.07.2012 14:53

Vurderer å kjøpe meg en brukt iMac, men er litt usikker på hva som er bra pris på gamle modeller? Ser dette greit ut?:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36006944

Er det ventet at de nye iMacene som kommer i høst(sannsynligvis) blir store oppgraderinger, eller er det minimalt som skjer fra gang til gang. Vil nødig kjøpe noe helt utdatert,
medlem i 218 måneder
 

Re: iMac 27" 3.2GHz Core i3 Duo-Fair pris?

Innleggav Traktor » fre 13.07.2012 15:10

Etter min meninger ikke det noe godt kjøp. Brukte macer er generelt veldig overpriset. Jeg ville nok ikke gitt mer enn 6000-7000 kr for den. Da den har en relativt treg to kjernes cpu, som helt sikkert funker fint til hverdagslig bruk, men kan ikke måle seg med ytelsen til fire kjernes cpuene i de nye imacene. Og apple care er helt unødvendig, dersom den er kjøpt som privatperson. Om den ikke er det ville jeg i hvert fall ikke kjøpt den. Mitt tips er å prøve å få tak i en med fire kjerners cpu, da det er mye mer framtidsrettet.
Og det skulle ikke forundre meg om neste oppdatering blir ganske stor, er vel noe rykter om reitna display, selv om jeg tviler litt på det. iMacene har også hatt samme design relativt lenge nå. Dersom du tar en titt på tidligere oppdateringsykluser ser du at den nåværende modellen er godt på overtid. Om du kan vente ville jeg gjort det.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]