Synology Ds411+II pris?

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Synology Ds411+II pris?

Innleggav blakethemute » fre 26.04.2013 2:06

Vet ikke om dette er rette plassen å spørre men prøver, jeg har en synology ds411+II nas med 4x 1gb wd enterprise disker som jeg vurderer å selge. Finner ikke noen til salgs brukt så litt usikker på pris jeg kan forvente å få for den.

Betalte litt over 5000 for synology nasen når jeg kjøpte den og rundt 800 kr pr disk. Ser diskene ligger på samme pris ennå.

Dette er den beste nas boksen jeg har vært borti så vet ikke helt om jeg er klar for å skille lag helt ennå men for en god pris så er vel alt mulig.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Synology Ds411+II pris?

Innleggav njadve » fre 26.04.2013 10:02

Selve NASen ville jeg ikke betalt mer enn 2000 for, jeg ser man for 4-bay for rundt 3000,- ny i dag. Diskene vet jeg ikke, men brukte disker er jeg generelt skeptisk til, spesielt når man får nye 2TB-disker til rundt 700,-.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Synology Ds411+II pris?

Innleggav blakethemute » fre 26.04.2013 11:52

Jeg kan ikke finne en nas boks som er like kraftig til 3000 men det finnes vel sikkert.
Denne har 1 gb ram og en 1.8 ghz cpu. Funka som bare det som en server av filmer og annet snaks.
Men for 2000kr så har den mere bruksverdi enn salgsverdi. Men takk for svar.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Synology Ds411+II pris?

Innleggav njadve » fre 26.04.2013 12:11

Ah, det tenkte jeg ikke på. Skal man finne noe tilsvarende så må man vel se på noe sånt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764803

Jeg har ikke greie på hva man kan få i markedet for noe sånt, men det kan godt tenkes at du kan få nærmere 3k for den. Hadde du vært litt tidligere ute kunne jeg kjøpt den, jeg har akkurat kjøpt en ekstra 2-bay NAS men kunne egentlig hatt lyst på 4-bay...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Synology Ds411+II pris?

Innleggav blakethemute » fre 26.04.2013 12:18

Den er ikke dum den der heller, men sånn jeg har lest så trenger man litt mere kraft vist man skal bruke den til transcoding til diverse idingser osv. Liker å slippe å ha en pc el mac stående på for å bruke eks plex server. Men der igjen, kommer helt ann på hva man bruker den til.
:-)

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron