20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav Mortis360 » ons 30.10.2013 16:46

DNB kjører sammen med Expert -20% på alt man handler hos Expert, på førstkommende torsdag og fredag, gitt at man betaler med DNB sitt MasterCard. For Apple-produkter gjelder det kun ett, men om man skal ha tak i en iMac, MacBook Air, Mac Mini så er vel det helt perfekt? Gjelder KUN i butikk. Les mer om tilbudet i linken under!

https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/mastercard-rabatter.html?WT.mc_id=SOME_Kort-Kredittkort_uke44_facebook.com_image_Dominans_1200x900_salg_supertilbud-expert_Generell

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav MetalJens » ons 30.10.2013 19:12

Ja, har fått med meg dette. Er jo i utgangspunktet et veldig godt tilbud, problemet er at det kun gjelder butikkvarer (som er på lager) og såvidt jeg kan se har expert ganske begrenset med apple produkter på lager :-( . Dessuten har de ofte høyere pris i butikk enn på nett.

Men vurderer å plukke opp en MBair til 8.500,- x 80% = 6 800kr hvis jeg klarer å få tak i en. Det er jo unektelig en god deal.. :-D
medlem i 167 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav Traktor » ons 30.10.2013 19:34

Og jeg som bare har en kredittgrense på 2500 kr :-( Er det mulig å betale delvis med mastercard og resten med vanlig kort og fortsatt få rabatt?

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav MetalJens » ons 30.10.2013 20:39

Traktor skrev:Og jeg som bare har en kredittgrense på 2500 kr :-( Er det mulig å betale delvis med mastercard og resten med vanlig kort og fortsatt få rabatt?


Nei. Du må betale hele beløpet med mastercard, da rabatten først blir trukket fra regningen du får på mastercardet. Men mener det skal gå inn å sette inn penger på mastercardet så du har mer tilgjengelig? Evt. vil jeg tro det er en smal sak å få økt kredittgrensen? Men haster gjerne litt om du skal bruke kortet i morgen :P
medlem i 167 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav erlingni » ons 30.10.2013 21:07

MetalJens skrev:
Traktor skrev:Og jeg som bare har en kredittgrense på 2500 kr :-( Er det mulig å betale delvis med mastercard og resten med vanlig kort og fortsatt få rabatt?


Kredittgrense og bruksgrense på kortet ditt er to helt forskjellige ting. Dvs. sannsynligvis kan du handle for lagt mer, så lenge du betaler alt (minus de 2500,-) ved første forfall. Etter at første regning er betalt, må det altså ikke stå igjen mer enn maks 2500,- i minus på kortet ditt.
Bruksgrensen kan du sjekke med utsteder av kortet (DnB).
medlem i 134 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav antidot » ons 30.10.2013 21:24

Hva om de f.eks. ikke har inne det Apple produktet du ønsker, f.eks. en bærbar - at butikken så bestiller inn/står på venteliste , men betaler for varen på en av dagene med rabatterte priser? Gjelder rabatten da??
medlem i 145 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav MetalJens » ons 30.10.2013 21:51

"Rabatt gis kun på varer kjøpt og betalt 31. oktober og 1. november, altså ikke ved betaling av forhåndsbestilte varer. Rabatten gjelder ikke i nettbutikken."

Tolker det sånn at det da ikke gjelder dersom du kjøper noe som butikken må bestille inn... :-(
medlem i 167 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav Mortis360 » ons 30.10.2013 22:48

Hvordan de gjør det med varer som de ikke har i butikken vet jeg ikke, kanskje noen kan høre med en butikk om det, og gjerne poste her?

På kredittkort er det kredittgrense som gjelder, du får ikke brukt mer enn hva kredittgrensa faktisk er, da MasterCardene til DNB er rene kredittkort, og ikke debit.
Har handla via tilbudet til DNB tidligere, men hos XXL, man betaler full sum i butikken med kredittkortet, men de tar bort 20% av kjøpssummen når man får regninga.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav Traktor » ons 30.10.2013 22:56

MetalJens skrev:
Traktor skrev:Og jeg som bare har en kredittgrense på 2500 kr :-( Er det mulig å betale delvis med mastercard og resten med vanlig kort og fortsatt få rabatt?


Nei. Du må betale hele beløpet med mastercard, da rabatten først blir trukket fra regningen du får på mastercardet. Men mener det skal gå inn å sette inn penger på mastercardet så du har mer tilgjengelig? Evt. vil jeg tro det er en smal sak å få økt kredittgrensen? Men haster gjerne litt om du skal bruke kortet i morgen :P


Dessverre får jeg ikke økt kredittgrensen, er student, men har en velfylt sparekonto å vise til, pluss at jeg alltid har betalt i god tid før rentene begynte å løpe, men det hjelper vist ikke. :-(

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav trymsb » tor 31.10.2013 2:38

Fikk med meg samme tilbudet, men dessverre hadde ikke Expert mer enn en MBPr inne i Bergens-området, og den var reservert, så endte opp med å bestille på Apple Store Edu. Litt kjip sak, siden jeg kunne spart 2000kr, men hva kan man gjøre? Tenker likevel at jeg kjøper en AirPort Extreme nå som det først er et så godt tilbud!

Traktor (og delvis mortis): det skal nok i utgangspunktet ikke være noe problem å øke kredittgrensen. At du har betalt i god tid før har i utgangspunktet ikke noe å si, med mindre du ikke har misligholdt gjelden. Jeg er også student, men fikk f.eks. økt min grensen til 10000 over telefon igår i løpet av 3 minutter. Om dette likevel ikke funker, så kan du sette penger fra sparekontoen din inn på MasterCard kontoen (Bare husk at dette tar en dag) og bruke kortet. Grensen settes på kreditten, så det er ikke bruksgrense. :-)
Dette gjelder forøvrig DnB Student MasterCard, men det hadde overrasket meg om det ikke var tilfellet på resten av kortene til DnB.
medlem i 188 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav Traktor » tor 31.10.2013 9:49

Men har du noen inntekt utover støtten fra lånekassen siden du fikk innvilget 10 000 kr?

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav erlingni » tor 31.10.2013 9:58

Mortis360 skrev:På kredittkort er det kredittgrense som gjelder, du får ikke brukt mer enn hva kredittgrensa faktisk er, da MasterCardene til DNB er rene kredittkort, og ikke debit.


Dette er ikke riktig! Jeg har i hvertfall forskjellig bruks og kredittgrense på minst ett av mine kredittkort. På debitkort er bruksgrensen saldo på konto kortet er knyttet til (opp til en sikkerhetsgrense), det har ingen ting med dette å gjøre.
Mulig dette er annerledes på noen av mine kredittkort fordi de er SAGA og AmEX, men uansett verdt en telefon på to minutter til DnB for å sjekke dersom det er viktig for "Traktor" (noe det tydeligvis er).
PS! Jeg jobber i bank/finans.
medlem i 134 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav SpesialH » tor 31.10.2013 11:44

Er 21% på hele butikken hos Elkjøp hvis du tar det på Cresco.
medlem i 160 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav trymsb » tor 31.10.2013 12:05

Traktor skrev:Men har du noen inntekt utover støtten fra lånekassen siden du fikk innvilget 10 000 kr?


Ingen fast inntekt, har ikke valgt å søke etter studiestøtte, og jobber kun om sommeren. Mulig jeg fikk økt min siden jeg har tidligere inntekt å vise til, men jeg vil tro det er en smal sak uansett. Mottar du studiestøtte? Det kan gjerne tale for at du kan betjene større kredittgrense.
Uansett så kan du benytte tipset og overføre til kredittkontoen og betale med kredittkortet. Da får du nok og rabatt vil jeg tro, men usikker på om rabatten bare er på kreditten
medlem i 188 måneder
 

Re: 20% rabatt på et Apple produkt hos Expert via DNB MasterCard

Innleggav danibo77 » tor 31.10.2013 12:16

Rabatt gis kun på varer kjøpt og betalt 31. oktober og 1. november, altså ikke ved betaling av forhåndsbestilte varer. Rabatten gjelder ikke i nettbutikken.


Selvfølgelig gjelder rabatten på det du kjøper, selv om de ikke har flere på lager i dag!
Forhåndsbestilling er bestilling/betaling av et produkt de enda ikke har fått i vareregeisteret sitt.

Så lenge du betaler for HELE varen i dag eller i morgen, så har det ingenting å si om du må plukke varen opp fra hentelageret (eller i butikk) en annen dag.

Du har KJØPT og BETALT varen i butikken i dag.

Det er ikke snakk om bestillingsvare, men varer de ikke har NOK AV på lager.

Expert Strømmen har veldig bra utvalg fra Apple.


@Traktor: Jeg hadde 50.000 i kreditt hos DnB når jeg var student... UTEN INNTEKT, kun lånekassen. Det er bare å ringe og be som økt til 10.000 i første omgang om du tidligere har vist at betalingshistorikken din er god!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Neste

Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere