Trenger hjelp til å finne ut av pris på MacBook Pro

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Trenger hjelp til å finne ut av pris på MacBook Pro

Innleggav KidAndres » tor 21.08.2014 15:58

Hei!

Jeg har en MacBook Pro 13" Dual-Core i5 2.4 GHz/4GB/500GB/HD graphichs/SD som jeg skal selge da jeg har kjøpt meg ny MacBook Pro 13".

Denne jeg har til salgs er litt over 2 år gammel, den ble kjøpt juli 2012. For meg har den fungert utmerket og jeg har ingenting å utsette på maskinen.

Det eneste jeg har vært ute for av problem er at den for en måneds tid siden plutselig klikket. Jeg dro ut i et ærend, maskinen sto på og gikk i dvalemodus. Når jeg kom tilbake en time senere så fungerte plutselig ikke tastaturet på maskinen, ei eller mousepad'en fungerte optimalt i det jeg skulle logge på maskinen igjen. Når jeg snakket med Apple pr. telefon prøvde vi ut en del greier for å fastslå at tastaturet ikke hadde klikket helt, men at den måtte inn på service.

På servicen fikk jeg vite at maskinen måtte byttes toppkasse og skjerm på og dette er nå gjort, og det ble dekket av reklamasjonen. Med andre ord så er det som er utenpå flett nytt, mens HW'en inni er den samme.

Jeg er avhengig av å ha en maskin grunnet skole og det eneste jeg hadde tilgjengelig når Mac'en klikket var en 6 år gammel Acer PC, så jeg endte opp med å kjøpe meg ny Mac og det er da grunnen til at jeg selger min gamle.

Maskinen kostet 9190,- ny, men jeg kjøpte den på åpningstilbud på Eplehuset Moa her i Ålesund og endte opp med å betale 8500,- for den.

Jeg trenger hjelp til å bedømme hva jeg burde be om å få for maskinen så hjelp gjerne til :)

-A-

Brukerens avatar
medlem i 129 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å finne ut av pris på MacBook Pro

Innleggav Traktor » fre 22.08.2014 8:19

Selv om maskinen bare er 2 år gammel er den ganske utdatert både når det gjelder skjerm og harddisk. Jeg synes 4000 kr ville være en riktig pris, men er du tålmodig og finner rett kjøper kan du nok få 5000-6000 kr.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å finne ut av pris på MacBook Pro

Innleggav KidAndres » fre 22.08.2014 12:02

Takk for hjelp :)

Brukerens avatar
medlem i 129 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å finne ut av pris på MacBook Pro

Innleggav Bromlebassen » fre 22.08.2014 14:17

Jeg har en MacBook pro 17 tommer fra 2011, med 2.2 Ghz QuadCore i7, har Radeon HD6750. Jeg har oppgradert den slik at den har 250GB SSD og 16GB ram. Jeg har lurt i det siste på å kanskje bytte den ut mot en MacBook Pro med retina. Jeg er synshemmet, så retinaoppløsning er til stor hjelp for meg til tross for mindre skjermstørrelse. Hvor mye tror dere jeg kan få for den?
medlem i 145 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å finne ut av pris på MacBook Pro

Innleggav KidAndres » fre 29.08.2014 1:04

Vanskelig å si...

Jeg solgte den gamle Mac'en min - jeg fikk 5000,- for den etter budrunde på nett. Sjekket finn.no for lignende maskiner, samme alder og spec samt forhørte meg her inne. Det overnevnte tipset om rundt 4k så ut til å stemme ganske greit, selv om jeg på finn.no fant Mac'er som var eldre enn min med dårligere spec med priser på rundt 5-5,5k pr. stykk.

Sjekk om du finner noe lignende på finn og ta utgangspunkt i det kanskje?

Jeg tror du havner rundt det jeg fikk for min, altså en plass mellom 4,5k og 5k :)

Brukerens avatar
medlem i 129 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]