Prisforslag Mac Pro

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Prisforslag Mac Pro

Innleggav Wackhy » tir 28.07.2015 13:08

Jeg skal selge min Mac Pro fra 2009. Siden ingen konfigurasjoner av Mac Pro er like har jeg ikke fått så mye fornuftig ut av tilsvarende annonser på f.eks. finn.no. Er det noen her som kanskje har noen formening om hva denne maskinen ville være verdt?

Specs:

Mac Pro (tidlig 2009)
2 x Intel Xeon 2,66GHz Quad-Core
32 GB 1066MHz DDR3 ECC SDRAM (4 x 8 GB. Totalt 8 porter for RAM tilgjengelig)
3,2 TB fordelt på 4 x HDD i forskjellig størrelse
NVIDIA GeForce GT 120 m/ 512 MB GDDR3 RAM

Mer info: https://support.apple.com/kb/SP506?locale=en_US

Maskinen har fungert som en ESXi host, men har ikke behov for denne lenger etter innkjøp av ny hardware til formålet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Prisforslag Mac Pro

Innleggav Morse » tir 28.07.2015 19:51

Alltid vanskelig det der, blir som å selge en velholdt bruktbil. Noen tips:
http://www.sellyourmac.com/

http://www.macworld.co.uk/how-to/mac/ho ... c-3495168/

Også selvsagt finn.no, da.

Men alt dette kjenner du sikkert til. Veldig tiltalende maskin, burde være tingen for fotografer og musikere og grafiske folk.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Prisforslag Mac Pro

Innleggav tmerkesdal » tir 28.07.2015 23:28

Hvor mye håper du på å få da? Du må da ha en liten formening om hva du kan forlange/håpe på....
medlem i 186 måneder
 

Re: Prisforslag Mac Pro

Innleggav krsk0 » ons 29.07.2015 0:01

Jeg solgte en 2010 8-Core med 24gb ram, 4x2TB WD Black + SSD (128 eller 256gb, husker ikke), Nvidia GTX680 og GT 120 for 17 000,- for ca. 1 år siden.

Kan ikke huske at den var spesielt lettsolgt.
medlem i 184 måneder
 

Re: Prisforslag Mac Pro

Innleggav Superhai » ons 29.07.2015 8:52

Du har en bra maskin, men ulempen med MP framfor laptop'ene og imac og mini, er at de som er villig til å betale hva den faktisk er verdt, er færre, så du må beregne at det kan ta lengre tid å få solgt om du vil ha en god pris for den. Det er om å gjøre å finne den som trenger akkurat den.
medlem i 131 måneder
 

Re: Prisforslag Mac Pro

Innleggav Morse » ons 29.07.2015 13:55

Vel talt, Superhai. Tålmodighet er nøkkelen.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Prisforslag Mac Pro

Innleggav Johnny Gleden » ons 29.07.2015 15:35

Hei


Som nevnt over…….tålmodighet er nok nøkkelen
På en heldig dag med rette kjøper så kan du sikkert dra noen lapper ekstra
På en uheldig dag vil du kanskje slite voldsomt med å bli kvitt den.
jeg ville strekke meg til å si en pris på mellom kr 7000.00 og opp til kr 11 000.00 er innenfor rekkevidde og burde være reelt
Markedet vil jeg tro er mindre bedrifter( 1 - 3 ansatte? ) og privatpersoner (entusiaster)

+ for mye RAM
- for Utdatert Skjermkort
- Ikke SSD eller SSD på PCIe kort som boot
Selv med mange små disker i maskin er dette egentlig null verdi for en kjøper da de er brukte…

Om maskin er en 8 core og 2.66 GHz versjonen og kostet vel rundt 40 lapper ( inc MVA) i sin tid faller de veldig i pris pga at det veldig få som har bruk for en kraftig stasjonær maskin av typen Mac Pro
Markedet og forståelsen for en sånn brukt maskin ute blant bedrifter og private er nesten på null.
Bedrifter kjøper nytt…private har ikke bruk for en sånn brukt maskin for masse penger.
Da kjøper de private heller en ny maskin med 5 års reklamasjon om de skal opp i en sånn sum som maskinen egentlig er verdt som brukt
De fleste tro også at når det er kommet en ny Mac Pro så er den eldre modellen ubrukbar
Hva de fleste gjerne glemmer er at disse maskinene med en veldig lite oppgradering fremdeles holder koken for de fleste oppgaver for personer som ikke trenger siste spydspiss teknologi og kraft samt en pen maskin på pulten
....................
Har selv maken maskin som den du prøver å selge
Mac Pro 8 core 2,66GHz 2009 årgang
2009 - og nyere Mac Pro….. frem til bøtta kom sent i 2013 er dette i bunn og grunn samme maskinen, men med forskjellige prosessorer så som 4-8 og 6-12 core
Jeg har oppgradert maskinen min med noen enkle ting så den holder koken enda og maskinen drar enda opp mot 17000 på Geekbench…… for de som ønsker å sammenligne
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/3079690
medlem i 119 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron