macbook pro 13" tidlig 2011

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

macbook pro 13" tidlig 2011

Innleggav neogals » søn 18.10.2015 16:18

Verdivurdering av en Macbook Pro 13" tidlig 2011.

2,7 GHz Intel Core i7
4 GB 1333 MHz DDR3
Intel HD Graphics 3000 384 MB
500 GB Harddisk

Den har i tillegg defekt vifte og mangelfult tastatur (3-4 taster er døde). Maskinen kan oppleves som treg, samt at den har de vanlige bruksskadene i form av 2-3 bulker. Original pakning har jeg, dersom det har en svimlende effekt på utfallet.

Jeg vurderer å gå innom Eplehuset for å høre hvor mye en total reparasjon vil koste, men jeg er redd dette vil overstige hva jeg kan få for maskinen. Jeg har skiftet tastatur en gang tidligere (sent 2013).

Hva ville prisen på en slik være? Er det kanskje mer gunstig å gjøre et innbytte hos en forhandler?
medlem i 101 måneder
 

Re: macbook pro 13" tidlig 2011

Innleggav Valotunk » fre 23.10.2015 20:30

I fungerende og tilnærmet strøken tilstand tipper jeg denne hadde gått for 4500,- +/- på finn.no.

Delvis defekt er den knapt verdt noe på bruktmarkedet annet enn for noen som kan være på jakt etter en delemaskin.

Reparasjon lønner seg garantert ikke og jeg vedder på at det er lettere å vinne i lotto enn å finne en butikk som tar en delvis defekt Macbook i innbytte. Ikke engang fullt fungerende maskiner er interessant for butikker å ta inn.

Legg den ut på finn som delemaskin til høystbydende. Får du en tusenlapp bør du sannsynligvis være mer enn fornøyd. Alt over vil være rein bonus.
medlem i 198 måneder
 

Re: macbook pro 13" tidlig 2011

Innleggav Morse » fre 23.10.2015 20:58

"De vanlige bruksskadene i form av 2-3 bulker", defekt tastatur nr. 2 og defekt vifte virker heller ikke videre tillitvekkende. Virker som om den har hatt et hardt liv. Er alle fire gummiføttene på plass? Kanskje ikke?

Lytt til Valotunk, du!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere