Dvd

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Dvd

Innleggav Myren » søn 07.12.2003 18:43

Haloen, er det nokon som har grie på om dvd-spelaren på ibook er sonefri?? eller fins det eventuelt slikt for nedlastning???
 

Innleggav thomasb » søn 07.12.2003 19:10

Først må du åpne programmet Apple System Profiler, og gi oss spesifikasjonene på iBook'en din sin DVD-rom. Den er ikke sonefri fra før, men det er mulig det finnes firmware til den, som kan gjøre den sonefri. Jeg har selv gjort min DVD-rom sonefri i min gamle iMac DV SE.

Hvis du har en av disse DVD-rom'ene, da finnes det firmware patch til den (du må boote i OS 9 for å installere den):

• Toshiba SD-R2212
• Toshiba SD-R2002
• Toshiba SD-R2102

Du finner patchene her, men vær klar over at du kan skade DVD-rom'en ved hvis noe skjer mens du flasher firmwaren:
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download2.html

Hvis du klarer å gjøre din DVD-rom sonefri, så må du senere bruke et program, som heter Region X 1.0.4, for å skifte mellom de forskjellige sonene. Dette må du gjøre før du putter inn en DVD i Mac'en. Det programmet finner du her:
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download.html

Husk også at grantien på DVD-rom'en blir borte hvis du gjør dette. :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav sniffer » man 08.12.2003 1:43

Du kan også bruke VLC visst du har en nogenlunne rask maskin. Se videolan.org for mere informasjon.

Brukte en cracket versjon av Apples DVD spiller under OS 9.x som fungerte fint både på min tidligere iMac DV+ og hvit iBook. Sjønt de siste versjonene av OS 9 støttet ikke denne utgaven desverre.

Mulig det finnes andre smarte løsninger også, men jeg har ikke hatt behovet for multisone de siste årene. Fordelen med å finne software som gjør dette er at du ikke risikerer garantien. Eller som meg å glemme å installere OS 9 hard disk drivere under partisjoneringen slik at jeg ikke kan boote OS 9, og dermed ikke kan flashe drivet. *Urk*

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]