Lav lyd på Macbook

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Lav lyd på Macbook

Innleggav trondrm » søn 13.08.2006 12:31

Jeg har stort sett brukt Powerbook og Macbook Pro. Nå har jeg fått en macbook som jobbmaskin. Jeg synes at lyden er _skikkelig_ lav på den. Jeg sjekket konas macbook, og det var det samme på den.

Lyden kan jo ikke skrus skikkelig opp... Selv i en ichat samtale ble lyden slitsom lav.

Det skal sikkert være slik, men kan lyden "uncappes" på noe vis, slik man kan på iPod med goPod programmet?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav trondrm » tor 31.08.2006 12:08

Er det ingen andre som mener at dette er et problem? Jeg finner flere forum på nettet med folk som har samme problem. De samme sier at ved å kjøre Windows i bootcamp så spiller MacBooken mye høyere.

Dette må da være en software sak, som man burde kunne omgå på noe vis. Eller?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav safarikjx » tor 31.08.2006 12:24

En bekjent av meg har også en macbook, og den spiller veldig lavt ja. Jeg er ganske sikker på at jeg har lest noe om ett eller annet program eller noe som går unna den sperra ett eller annet sted. Men hvor er uvisst :-!

Er det ikke sånne EU regler eller no som har gjort så det må legges inn slike sperrer?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Wackhy » tor 31.08.2006 15:15

Synes og MacBook spiller lyd ganske lavt. Men angående iChat er jo de lydene der alt for lave i utganspunktet mener jeg…
Funker helt greit når man bare ligger i soffan hjemme uten noe støy i bakgrunnen da :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Bringsverd » tor 31.08.2006 15:19

Lyden er veldig lav, så fortrekker å koble MB til anlegget når jeg er hjemme. Er jeg ute på tur kobler man bare til headsett,
medlem i 213 måneder
 

Innleggav mcbanan » tor 31.08.2006 16:50

lyden er veldig lav ja.. Må ha på fullt på det eksterne anlegget for å høre normalt nivå, på min stasjonære er det kjempehøyt når jeg har på litt over halve.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Blomvik » tor 31.08.2006 16:52

Er frustrende lav lyd ja. må ha full lydstyrke når jeg skal høre foreksempel Mezzoforte i ett lite romm med 3 andre folk, og da er det også for lavt.
medlem i 227 måneder
 

Re: Lav lyd på Macbook

Innleggav vigron » tor 30.03.2017 0:22

Jeg fikk mye lavere lyd etter reinstallering av OS X fra Yosemit til Sierra og finner ingen måte å få høyere lyd på. Jeg hører omtrent ikke hva som blir sagt.

Så ikke at innlegget var så gammel, søkte bare etter hjelp på nettet og fant denne tråden.
medlem i 141 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere