MacBook Air er i hus!

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav eljono90 » fre 08.02.2008 12:27

Jeg lurer på om MacBook Air er bra til Photoshop CS3 + 3D applikasjoner??? Tviler, men vil høre..
medlem i 197 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav åttitre » fre 08.02.2008 12:43

Her kan du lese en test der PS er med osv...
http://arstechnica.com/reviews/hardware ... review.ars
medlem i 240 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav eljono90 » fre 08.02.2008 13:46

Takk skrammy!
Sist endret av Judas den fre 08.02.2008 14:20, endret 1 gang
Grunn: Fjerna unødig sitering av innlegget ovanfor. Les reglane
medlem i 197 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav zand » fre 08.02.2008 18:13

Nicon skrev:Har du hatt mac tidligere, eller er dette din første?
Lurer på om du kan si noe som generell hastighet på 1,6Ghz modellen. Gjerne med en praktisk sammenligning.
Er ikke så veldig fan av tabeller og grafer med tall, legger mer vekt på hvordan den oppleves i det daglige bruket.
F.eks. ved bruk av Mail eller Word.

Hvordan oppleves byggekvalitetene?

Hvor varm blir maskinen?
Her gjerne med en sammenligning. Igjen, jeg er ute etter din subjektive mening :)

Hvordan er batteritiden ved normalt bruk?

Er det noe du ville ha sett anderledes på maskinen ?
F.eks. er håndleddstøtten skarp ala MB, er lyden for "venstrevridd"? ect.


Har brukt Mac sammenhengende i ca 7 år, var såvidt borti det før det også. Når det kommer til hastighet, jeg bruker en Mac Pro til vanlig så jeg er vant med at ting som regel går unna. Enkle programmer som Safari, MSN, Mail o.l. åpnes nesten like fort på MacBook Air'en som på Mac Pro'en, men som sagt, det er fordi det er små enkle programmer som ikke krever all verden av ressurser. Så dersom man ikke skal bruke CS3 eller andre ressurskrevende programmer vil jeg ikke tro maskinen vil føles som treig.

Byggekvaliteten er meget god, den føles veldig solid. Det at den er så tynn gjør at den kan føles skjør selv om den ikke er det.

Jeg har ikke opplevd at min har blitt noe annet enn litt lunken, med andre ord ikke i nærheten av så varm min MacBook Pro blir.

Med enkelt bruk, som surfing, mail, msn varer den i 2-3-4 timer alt avhengig av hvor intensivt man bruker den.

Paperboy skrev:Pussig. Ingen, og da mener jeg ingen, vil svare på hvordan kvaliteten lyden er i monohøytaleren på maskinen. Det er som om alle medlemer forum og Apple unngår å svare på det spørsmålet. Det eneste var IT-avisen som skrev det kryptiske "det er noe rart med lyden". Irriterende.


Høyttaleren sitter under tastaturet på høyre side så det er der lyden kommer ut. Lyden er ikke noe å skryte av, den egner seg nok best til systemlyder. Når man hører på musikk er lyden helt grei, på enkelte sanger direkte dårlig.

quadra800 skrev:Hvordan fungerer låsen på den lille port-brua? Virker den usolid/plastikk ut?

Hvor er den tyngst?

Går det fint an å plassere den på toppen av en stabel med A4-ark uten at den sklir i golvet?

Føles det som om skjermen gir etter, sånn som på TiBook?

Sklir hendene lett av plassen der som håndledda ligger når du skriver på tastaturet?

Kommer sikkert med flere spørsmål seinere, men du får ete i deg disse først. Flott at du gidder å dele opplevelsen av maskinen med oss. :-)


Den holdes lukket med magnet kjennes det ut som. En løsning som jeg synes fungerer bra, den er enkelt å åpne å lukke.

Vekten er ganske jevn, men noe tyngre "bakerst".

Bilde
Høyere stabel enn det? Det var de arkene jeg hadde og bildekvaliteten er noe dårlig siden jeg bare brukte iPhone til å ta det. Den står helt stødig oppå arkene.

Er ikke helt sikker på hva du mener med at skjermen gir etter. Den føles veldig fast i hengslene om det er i den duren du mener.

Nei, vil ikke si det.

skrammy skrev:Jeg lurer veldig på hvordan CS3 pakken oppfører seg hos deg? Føler du at den ikke strekker til?


Har ikke tenkt å installere CS3 da jeg ikke tror det kommer til å kjøre tilfredsstillende og fordi jeg har en Mac Pro til det formålet. Så du postet en link til en test, håper du fikk svaret du trengte der.

--

Sånn, der skulle de fleste spørsmålene være besvart. Dersom det er flere er det bare å komme med dem. Kan ta bilde av MBP og MBA ved siden av hverandre etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav åttitre » fre 08.02.2008 18:36

Takk for svar :) Og jeg fikk svarene jeg ønsket ang. CS3. Nå er det bare lightroom spm. som gjenstår, men hvis du ikke skal installere noen tunge programmer på maskinen så skal du sleppe å teste ;)
medlem i 240 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav eljono90 » fre 08.02.2008 18:37

Skal kjøpe min første Mac om ikke lenge.. Har lyst på laptop og da er denna aktuel, selv om det er altfor mye penger...
medlem i 197 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav zand » fre 08.02.2008 19:36

skrammy skrev:Takk for svar :) Og jeg fikk svarene jeg ønsket ang. CS3. Nå er det bare lightroom spm. som gjenstår, men hvis du ikke skal installere noen tunge programmer på maskinen så skal du sleppe å teste ;)


Lightroom har jeg innstallert, skal ha med meg kameraet ut en tur i byen i dag, kan ta bildene i RAW og legge inn på MBA etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav quadra800 » fre 08.02.2008 22:54

zand skrev:Bilde
Høyere stabel enn det? Det var de arkene jeg hadde og bildekvaliteten er noe dårlig siden jeg bare brukte iPhone til å ta det. Den står helt stødig oppå arkene.

Var kanskje litt dårlig formulert av meg, men jeg tenkte mer på f.eks. en haug med aviser e.l.

zand skrev:Er ikke helt sikker på hva du mener med at skjermen gir etter. Den føles veldig fast i hengslene om det er i den duren du mener.

Jeg mente om det føles som om skjermen kommer til å knekke i to hvis du legger litt press på den når den er helt oppe.

Tusen takk for svar! :-D Jeg får kanskje også kloa i en MBA med SSD snart. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav Paperboy » fre 08.02.2008 23:52

zand skrev:Jeg får kanskje også kloa i en MBA med SSD snart. :rolls eyes:


Penger er papir?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav eljono90 » fre 08.02.2008 23:53

Monopol penger.. Neida.. Men kan se hvor genial MBA er for den gruppen som trenger en slik type PC...
medlem i 197 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav weq » lør 09.02.2008 20:12

woho da er min MBA på vei, fikk mail om at den var shippet nu.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav Nixon » lør 09.02.2008 20:58

Hvor har du bestilt din, weq? Jeg har bestilt min fra Humac og venter spent!:)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav weq » lør 09.02.2008 21:11

Direkte fra Apple. Gikk for 1,8GHz C2D men kun pata disken.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav zand » man 11.02.2008 2:14

Paperboy skrev:
zand skrev:Jeg får kanskje også kloa i en MBA med SSD snart. :rolls eyes:


Penger er papir?


Det var quadra800 som skrev det, ikke jeg. Har nok med en MBA.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: MacBook Air er i hus!

Innleggav Wensell » man 11.02.2008 18:48

Zand; Ser at du nevner at MBAen ikke blir like varm som MBP. Regner da med at viftesusen også er tilsvarende fraværende? Kjøper en hvis du sier ja.. ;)
medlem i 223 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]