WOHO!! MacBooken er i hus!

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav reder » lør 18.10.2008 1:10

@nicho
Tror du er i riktig forum :-D MIN erfaring er at jeg like godt kunne ha anskaffet mine Mac produkter via nettet, har selv erfaring med mine Macer kjøpt i butikk med dårlig service når det virkelig gjelder. Jeg tror at neste gang kjøper jeg via nett (til en billigere pris) OG sikkert med samme service nivå. Dette er min erfaring! :-/ Så det finnes forskjellige meninger her ute :-D

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav nicho » lør 18.10.2008 1:21

@reder:
Hvis du får både bedre pris, service og oppfølging når du trenger det på nett enn i butikk så er jeg helt enig med deg. Jeg ville gjort det samme selv. Men nå som de fleste APR-butikkene har samme pris og rabatter som "appleshop" pluss eget Apple Certified-verksted pluss gratis kurs pluss kompetente medarbeidere OG maskiner på lager mener jeg at argumentasjonen er tynn bortsett fra angreretten man da har ved kjøp på nett.

Cluet er vel at jeg ville misslike om samtlige Apple-forhandlere i Norge måtte kutte ned eller legge ned da jeg som forbruker og gadget freak ville syns det ble for trist.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav lala » lør 18.10.2008 1:24

Gardo skrev:Var akkurat å hentet min 2.4 GHz på eplehuset på steen & Strøm. Det går fortere å bestille i butikken enn fra apple.no Maskinen er helt konge! alt går veldig fort og designet er helt fantastisk. Skjermen funker veldig bra selv i sollys!!! og åpne lukke "mekanismen" er veldig tight. GLED DERE!!!


What? Ringte de på onsdag, sa de ikke fikk de før om 2 uker. Får håpe den jeg bestilte på applestore kommer i starten av neste uke. :P
medlem i 193 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Gardo » lør 18.10.2008 1:37

jeg ringte på torsdag og da sa de at de skulle få inn på mandag, men så ringte de på fradagen og sa at de hadde fått inn noen få og at jeg var en av de som stod oppført på listen for forhåndsbestilling!
medlem i 211 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav lala » lør 18.10.2008 1:47

Hehe. Men ventet siden sommeren, så orker en uke(maks) til. :bitchin:
medlem i 193 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav hawk » lør 18.10.2008 2:13

Ovit82 skrev:Ett lite spørsmål. Hvordan er kantene på macbooken? De ser skarpe ut, og det har jo blitt klaget på før at kantene på den gamle macbooken var litt for skarpe. Tenker mest på det området hvor du hviler hendene når du skriver??


Kantene er spisse, men avslipet. Det er ikke noe problem for meg hvertfall. Og dessuten hviler jo hendene på selve flaten?

Knall maskin. Løp og kjøp.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Bare Ban » lør 18.10.2008 2:29

Du sier hawk at du ikke hører noen lyd fra den, gjelder dette under tungt arbeid å. Som konvertering av filer etc?
medlem i 195 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav SondreB » lør 18.10.2008 6:53

@nicho: Du sier at du kjoerer Aperture paa den nye MacBooken. Jeg planlegger aa kjoepe 2.0GHz-modellen og bruke den som hovedmaskin til Aperture, med ekstern skjerm, selvsagt. Synes du at programmet reagerer godt nok til dette? Altsaa at det er bra aa jobbe i, ikke mye lagging og venting?

Takk for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav nicho » lør 18.10.2008 8:44

Jeg kan ikke gi deg et hundre prosent riktig svar på dette da jeg bruker 2,4 Ghz modellen selv, Den fungerer veldig bra, dog jeg kommer nok til å sette inn mer RAM.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Alyce » lør 18.10.2008 11:04

@ nicho: Jeg er forsåvidt helt enig med deg, og kommer i fremtiden mye heller til å kjøpe ting på humac/eplehuset enn apple store (litt ann på, bor 3 timer fra nærmeste). Butikkene er forsåvidt mer eller mindre "offisielle" mac-forhandlere da, så om du har en mac kjøpt på nettet så fikser de den fortsatt på eplehuset, samme garanti-ting som gjelder begge stedene.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Dorkfish » lør 18.10.2008 11:11

nicho - det er vel ikke nødvendig å mislike en person bare fordi han har en annen oppfatning enn deg. Vi har vel alle lov til å velge vår fremgangsmåte uten at man skal bli lagt for hat av den grunn.

Mislike hva en person gjør så mye du vil, men å mislike en person basert på hvor han kjøper mac'en sin blir litt fjerdeklassemenatlitet for meg.

Vi er alle forskjellige, og har egne meninger. Det betyr ikke at vi ikke kan like hverandre og ha enighet om andre ting.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Bare Ban » lør 18.10.2008 11:57

Jeg bumper, hvordan er lydnivået på denne? Under tungt arbeid?
medlem i 195 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav hawk » lør 18.10.2008 12:17

Angående støynivå har jeg ikke svart deg ennå fordi jeg ikke har testet maskinen maksimalt. Men jeg har kjørt Photoshop+Safari+Mail+Diverse og jeg hører ingenting (bortsett fra susing nær jeg legger øret inntil harddisken).

Den er mye mer stillegående enn min Macbook Pro, nyeste revisjon.

Noe dere vil at jeg skal teste? Hva skal jeg eventuelt konvertere for å teste maskinen skikkelig?

Fettmerker: jeg har ikke hatt svart tastatur før, og jeg ser jo at det blir noen fettmerker etterhvert… ikke mye, men nok til at jeg vil nevne det.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav ReEIsS » lør 18.10.2008 12:22

Baterilevetiden. Kan du bekrefte at den er rund 5 timer?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Svirre » lør 18.10.2008 12:28

Det som hadde vært artig om du kunne prøve var å se om den blir stresset av å se på youtube-videoer. Min MacBook begynner og suse ganske bra hvis jeg ser på videoer fra youtube.
medlem i 197 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]