WOHO!! MacBooken er i hus!

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Chrops » lør 18.10.2008 12:55

@Svirre: Det er jo pga. Adobe Flash som krever mye ressurser, og ikke maskinen i seg selv. Dog skal det nevnes at vifta på min MacBook 1.1 ikke kjører på fullt lenger når jeg ser på YouTube etter oppdatering til Flash 10. Vifta pleide å maxe seg på 6200 RPM, men etter oppdatering til Flash 10 ligger den på 3000-3500 RPM

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav nicho » lør 18.10.2008 13:54

Dorkfish skrev:nicho - det er vel ikke nødvendig å mislike en person bare fordi han har en annen oppfatning enn deg.


Fair enough, jeg har jo på min side rett til å like eller misslike hvem jeg føler for. Jeg skulle uttrykt klarere at det er hodning jeg i dette tilfellet misslikte.


Ang støynivå på maskinen vil jeg si at den er lydløs under vanlig bruk og har en svak summing under tungt arbeid. Definitivt mer stillegående enn andre maskiner.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav hawk » lør 18.10.2008 14:53

@ReEIsS: Har ikke fått testet batteritiden enda (har kjørt masse programmer, og da holder den vel 2-3 timer). Men magefølelsen sier at skrur du av wireless, bluetooth, og kanskje demper lyset et par hakk, bør du fint kunne kjøre filmer på VLC i 5 timer…

@Svirre: Prøvde et par videoer fra YouTube, og hører ikke noe mer lyd fra maskinen enn tidligerer. Den er S T I L L E !

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav slogmo » lør 18.10.2008 15:41

Sweet.....
Kan jo få lyst på en Macbook av å lese dette... :D

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Plektrum » lør 18.10.2008 15:51

Meiner å ha høyrt at dei nye maskinene kan ha dårlegare rekkevidde for trådlaust nett enn plastbook. Erfaringar?
medlem i 186 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav McMagnus » lør 18.10.2008 16:12

Var innom Eplehuset i Bergen idag og lekte litt med den nye MacBooken.

Fy søren for en lekker maskin altså! Skal ha Pro, men den hadde de ikke inne. Det var allikevel et særdeles godt substitutt med den vanlige MacBooken; spesielt nå da de er blitt såpass like utvendig.

Som det sies her, er byggekvaliteten veldig god. Skjermhengslingen og hele skroget føltes veldig solid. Jeg var i utgangspunktet litt ambivalent i forhold til det nye designet med svart tastatur og svart ramme rundt skjermen, men når jeg så det i levende live, må jeg si jeg ikke kunne gjøre annet en å like det.

Forresten syntes jeg at trackpaden var deilig å bruke. Trykkemekanismen fungerte utmerket, og drag&drop var absolutt ikke noe problem. Nå skal det sies at jeg alltid har brukt klikkefunksjonen på trackpaden istedetfor knappen (utenom til drag&drop selvsagt).

Uansett, til de som lurer: løp og kjøp (så lenge du ikke må ha firewire selvsagt).

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Caveman » lør 18.10.2008 16:15

de har fått utstillinger på eplehuset i bergen ? sweet :)
må ta meg en tur innom på mandag :) (mens jeg venter på min 2,4 med ssd)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav reder » lør 18.10.2008 16:22

@nicho
Er jo enig med det du sier og. Neste MacBook Pro med 24" Cinema skal kjøpes inn over nyttår :-) OK jeg gir butikkene er tjangs til :-D (Spørmålet er hvilken butikk tro?) hmmm...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Ivermann » lør 18.10.2008 16:31

Har syykt lyst til å kjøpe meg en nye macen men jeg veit ikke helt hvem av dem jeg skal velge... Er det mye forskjell på 2.0 og 2.4 ghz? Sett at det har blitt spurt om før men har ikke funnet noe svar.
Vil jeg merke no særlig forskjell.? Bruker macen mest til internett, mail, itunes, garageband, sibelius og små programmer osv...
medlem i 186 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav hawk » lør 18.10.2008 16:54

@Ivermann: Jeg har hatt en Macbook Pro 2.5 GHz med 4 GB ram til nå… Har byttet til den nye alu Macbook 2.0 GHz med 2 GB ram. Jeg bruker maskinen omtrent som deg, og merker ingen forskjell foreløpig. Løp og løp - og du trenger ikke kjøpe den dyreste modellen :)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav nicho » lør 18.10.2008 16:58

@reder
Så bra! :)
Hvilken må du nesten finne ut av på egen hånd, men jeg kan anbefalle en som ligger i Drammen ;-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Dr.Pepper » lør 18.10.2008 16:58

I følge Macworld er mb 2.4 Ghz stort sett like rask som mbp 2.4 Ghz. Den største forskjellen ligger i grafikk testen. Les testen!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Stein1 » lør 18.10.2008 17:02

hawk skrev:@Ivermann: Jeg har hatt en Macbook Pro 2.5 GHz med 4 GB ram til nå… Har byttet til den nye alu Macbook 2.0 GHz med 2 GB ram. Jeg bruker maskinen omtrent som deg, og merker ingen forskjell foreløpig. Løp og løp - og du trenger ikke kjøpe den dyreste modellen :)


Digg å vite, har bestilt den samme:)
medlem i 196 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav Ivermann » lør 18.10.2008 17:22

Fantastisk;) har tenkt å oppdatere til 4gb ram og større hardisk sa da blir den nok bra;) Men så det vil på en måte si at dagen 2.0 er raskere enn den gamle 2.1?
medlem i 186 måneder
 

Re: WOHO!! MacBooken er i hus!

Innleggav ANdersBB » lør 18.10.2008 17:37

mac book alu er en utrolig god maskin å jobbe med. har prøvd den en god stund nå, og den fungerer meget tilfredsstillende. museflaten er eksepsjonell!
medlem i 208 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]