LaCie disk reagerer ikke

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

LaCie disk reagerer ikke

Innleggav i-Simen » ons 21.03.2012 8:58

Hei!


Fikk en LaCie disk lignende den her, noen dager siden, men når jeg plugger den til Mac´en, finner ikke Mac´en den. Den er jo på, siden den lyser blått, men Mac´en reagerer ikke på den i hverken Finder eller Diskverktøy.

Noen som har peiling?

Takker på forhånd for svar :-)

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav premium2006 » ons 21.03.2012 10:42

Kanskje den er formatert i et filformat som ikke støttes i osx. Hva skjer om du kobler disken til en pc? Er den riktig formatert og du har brukt den på mac før, kan det være feil med disken. Prøv en annen usb port.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav DannyBoy » ons 21.03.2012 11:41

Litt eldre Lacie disker har hatt trøbbel med strømforsyningen, slik at disken starter men det er umulig å montere den, har opplevd dette flere ganger tidligere. Så prøv å få lånt deg en lik strømforsyning. Eller ta ut disken.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav piddien » ons 21.03.2012 11:55

Kan det være så enkelt:

Finder -> valg -> kryss av for vis eksterne disker
medlem i 149 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav RadioRadio » ons 21.03.2012 14:13

Enig med Danny Boy. Slet selv med noen eldre Lacie disker som ikke kom opp i finder. Ble tipset om å prøve en annen strømforsyning og det gjorde susen.
medlem i 162 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav i-Simen » ons 21.03.2012 17:56

Funket ikke med å koble den til en PC. Tror kanskje det er strømforsyninga som er synderen... Noen som vet hvor jeg kan kjøpe slike ladere?

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav i-Simen » tor 28.06.2012 17:16

Hei,

tar opp denne da jeg har fått tak i strømforsyning som passer denne, men harddisken monterer ikke verken i Windows eller OS X.

Er redd det er noe feil med disken. :-/

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav Robjenko » søn 22.02.2015 9:07

Jeg har også en litt eldre LaCie disk... Skulle inn på den her for noen dager siden etter den har lagt lenge ubrukt...Kobler den til å Macèn finner den med en gang, den kommer opp i finder menyen og legger seg på skrivebordet... men når jeg åpner den med fingeravtrykk så forsvinner den helt...??? Akkurat som om jeg sjulle matet den ut..?? LaCien sviver og lyser grønt, men er ikke til å finne noen plass på min mac....

Noen som har hatt dette problemet???
medlem i 163 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav T.B.Hansen » søn 22.02.2015 14:27

LaCie har hatt masse problemer av denne typen. Jeg har tatt ut diskene (typisk av merket Samsung) og montert dem i et annet kabinett...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav Morse » søn 22.02.2015 14:54

Enig med T.B.Hansen. Disse boksene er ikke det lureste LaCie har funnet på. Har fått så mange slike «døde» av venner og kjente at jeg kjøpte meg en sak á lá denne:

https://www.komplett.no/akasa-duodock-x ... ort/792807

Selve diskene er som regel i orden, det er kabinettet/powersupplyet til LaCie som svikter. So much for their «design»...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav Robjenko » søn 22.02.2015 23:24

Så det dere sier er at dersom jeg åpner kabinettet å kobler meg direkte inn i disken så vil jeg kunne få ut det som ligger der inne....??
medlem i 163 måneder
 

Re: LaCie disk reagerer ikke

Innleggav Morse » man 23.02.2015 0:00

Så lenge disken sviver, går det sikkert bra. Vil du ikke kjøpe/skaffe eget kabinett, kan du feks. gå for en slik:

http://www.satagear.com/privacy.html

Funker fint både på ATA og SATA disker.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]