Klikkeflate fungerer ikke

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Klikkeflate fungerer ikke

Innleggav Paperboy » søn 27.01.2013 19:29

Klikkeflaten på den hvite MacBook fungerer på bevegleser, men ikke på klikk (tilsvarende museklikk). Har sjekket systemvalg uten å finne noe. Hva kan være feil?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Klikkeflate fungerer ikke

Innleggav sophieostli » søn 27.01.2013 20:42

Mener du at det ikke fungerer å "tappe" for å klikke, eller at det ikke fungerer å klikke i det hele tatt(dvs at den ikke reagerer på et hardt trykk nederst på styreflaten)

Om det er førstnevnte kan det fikses ved å gå på systemvalg - styreflate - Pek og Klikk - og huk av på "trykk for å klikke"
:)
medlem i 215 måneder
 

Re: Klikkeflate fungerer ikke

Innleggav exprainy » søn 27.01.2013 21:29

Hvis det har funka før, og så slutta å funke, kan det skyldes oppsvulma batteri.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Klikkeflate fungerer ikke

Innleggav Frk.Retina » søn 27.01.2013 21:43

Er nok best sannsynlig bare det at skruen til trackpaden må strammes. Er du kyndig kan du åpne maskinen selv, og justere skruen. Hvis ikke hadde jeg tatt den med til et verksted. :-)
medlem i 134 måneder
 

Re: Klikkeflate fungerer ikke

Innleggav Paperboy » man 28.01.2013 10:19

Det virker litt softwarerelatert. For klikkeknappen fungerer i Safari, men ikke når man skal starte opp maskinen og logge seg inn. Og i visse programmer. Ellers virker trackpad'en perfekt.
Mulig jeg må reinsrtallere OS.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Klikkeflate fungerer ikke

Innleggav Alfred.Woodden » man 28.01.2013 14:06

exprainy skrev:Hvis det har funka før, og så slutta å funke, kan det skyldes oppsvulma batteri.

Hadde samme problem med min MacBook Pro Unibody 2008

Batteriet som var gammelt, svulmet opp og trykket trackpaden oppover, dermed kunne jeg ikke trykke den ned. Tok jeg ut batteriet virket trackpaden fint (mekanisk sett).

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Leif Kristian