Låse Macbook'n midlertidig?

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Låse Macbook'n midlertidig?

Innleggav dakri » ons 20.02.2013 15:33

Jeg sitter av og til slik at det er ønskelig for meg å låse MAcbook'n i det jeg forlater den for et par minutter. Men hvordan kan jeg lettest gjøre dette? Om jeg velger "Dvale"-modus, trenger man bare å røre ved museplata (om det ikke har gått lang tid, da...) og så kommer man rett inn på skjermen igjen. Er det noen måte å låse den på (tilsvarende slik den låser seg om jeg går fra den over lengere tid....)?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Låse Macbook'n midlertidig?

Innleggav nosey » ons 20.02.2013 15:37

Om du velger dvalemodus så må man ha passord umiddelbart for å komme innpå. Det tar få sekunder å vekke den igjen, hvertfall hvis du har SSD. Ellers kan du bruke aktive hjørner, og bare låse den kjapt der :)

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Låse Macbook'n midlertidig?

Innleggav dakri » ons 20.02.2013 15:45

Jeg trenger altså ikke noe passord ved dvale om jeg prøver meg i løpet av kort tid. Hva er SSD? Og hva er "aktive hjørner"? (Beklager uvitenheten...... :-P )



Ha! Fant det ut nå. På systemvalg kunne jeg stille inn slik at jeg MÅ skrive passord UMIDDELBART etter dvale.... (og ikke etter 15 minutter, slik jeg hadde valgt fra før...)

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Låse Macbook'n midlertidig?

Innleggav nosey » ons 20.02.2013 17:52

bra! :) SSD (Solid State Drive) er en mye raskere disk enn en vanlig HD (Hard Disk). men du trenger ikke bry deg om det. da er det bare å sette den i dvale, så du må ha passord umiddelbart når du skal la den vøre alene i noen min :) enda kjappere enn å trykke på power-knappen for så å velge dvale-modus, er å bruke kommandoen: cmd + alt + power-knappen :)

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]