Prisoverslag på skadet macbook 2008

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav MacLet » lør 11.05.2013 22:54

Hei

Har fått sølt appelsinjuice i macen til kona, og har nå fått tak i en ny, men lurer på hva jeg kan gjøre med den gamle.

Det er en 2008 aluminium macbook
2ghz dual core
2 gb ram
160 gb hdd

Den starter, men man må vente litt, trykk mange ganger på startknappen osv
Når den går så går den fint, men kan brått falle i dvale, ikke ofte, men vilkårlig. Hun klarte å redigere en hel photoshoot på den her om dagen, og da gikk den i dvale en gang, men kom på igjen etter 5 min.

Tastene er også litt seige. Litt bulker å småtteri på den, men ellers funker den veldig fint. Batteriet er bra.

Hva tror dere noe slikt er verdt?
Om noen teknikere her er interessert så send meg gjerne en mail på sivertskofterud@gmail.com

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav sortebill » lør 11.05.2013 23:28

En fem år gammel mac er i utgangspunktet ikke verdt så mye uansett så tenker denne kan funke som delemaskin eller lignende.

Panelet har sikkert mistet mye lysstyrke også...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav Tarkus » lør 11.05.2013 23:30

Har fått sølt appelsinjuice i macen til kona, og har nå fått tak i en ny, men lurer på hva jeg kan gjøre med den gamle.


Du må nok tømme den ut av macen, ellers blir nok juicen fort dårlig. Du kan jo prøve å slurpe den ut med å holde macen på skrå og suge hardt i USB-porten. Må i alle fall drikke den før den går ut på dato.....


Men det var da godt at du har fått tak i ny juice allerede.

:rolls eyes: 8-) P-D :wizard:


--- eller var det kanskje den gamle kona du lurte på hva du skulle gjøre med?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav MacLet » lør 11.05.2013 23:45

Haha, tusen takk for flotte tilbakemeldinger ;) Kona er det for øvrig ingenting i veien med :-)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav Valotunk » lør 11.05.2013 23:50

De siste kommentarene her "saved my day" :-D
medlem i 199 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav MacLet » søn 12.05.2013 20:13

Men da ble takst sånn ca 0 kr da ? :-/ :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav jerry.c.bush » søn 12.05.2013 22:39

Det kan være at det "bare" er topcasen som må byttes på maskinen, men selv det kan bli kostbart om man skal gjøre det.
Det største problemet med væske er at man ikke vet hvor mye skadet som har blitt av det. Væske har en tendens til å snike seg inn de mest utrolige steder, sånn at det kan være at også hovedkort må skiftes. Her snakker vi snart om en helt ny maskin så det er ikke sikkert at noen er interessert i å kjøpe da man ikke vet hvor mye galt det er med maskinen.
Eneste måten å finne det ut er nok å ta den fra hverandre og selv ikke da er man sikker på at man ser/finner alt av skader. Det kan komme senskader litt etterhvert.
Så et meget usikkert kjøp er dette.

Jeg vil likevel anbefale å teste en runde på Finn.no der du enkelt og greit ber om bud på maskinen der du er ærlig med hva som er skjedd med maskinen samt med hva som hender med den under bruk. Du "taper" bare kostnadene på annonsen. =-O

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Prisoverslag på skadet macbook 2008

Innleggav MacLet » lør 18.05.2013 20:01

Til info ble den solgt for 1200 kr + frakt :rolls eyes: utrolig...

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]