Feil visning av websider

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Feil visning av websider

Innleggav talille » lør 01.06.2013 19:56

Heisann.

Jeg sliter med å vise innholdet på en del websider på korrekt måte. Jeg har en Macbook 2009 som kjører OS X 10.8.3.

Innholdet blir liggende oppe på hverandre og mangler feks bakgrunn. Se link til et typisk skjermbilde

http://bit.ly/Zl2dGM

Feil visning av disse sidene gjelder alle browsere jeg har forsøkt på maskina. Chrome, Safari, Firefox og Opera.

Hvor kan feilen ligge?

mvh

Tom Arne
medlem i 131 måneder
 

Re: Feil visning av websider

Innleggav Master_Gismo » lør 01.06.2013 22:54

Har du prøvd omstart på maskinen.

Sjekk at alle programmene er oppdatert, inkludert java. Kanskje den siden bruker det.
Du kan prøve å nullstille nettleser til standard oppsett.

Eller prøv å av-installer et av programmene og installer det på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Feil visning av websider

Innleggav talille » søn 02.06.2013 11:54

Takk for svar.

Har forsøkt det meste knyttet til denne lokale maskina. Et tips fra et annet forum var at det her kan han noe med feil lasting/ingen lasting av CSS og stilsettet, en feil som kan relateres til internettilkoblingen.

Har da restartet modem (Thomson TCM-471 fra CanalDigital) og min trådløse router (Dlink Dir615), samt oppdatert firmware i Dlink. Ingen umiddelbar suksess.

Videre feilsøking har da vært å koble Macen direkte til modem. DA vises sidene korrekt!
Når jeg så kobler tilbake til trådløst eller via kabel fra Dlinken vises sidene feil igjen.

Min antakelse blir da at det er en eller annen cache i Dlinken som skulle vært tømt. Fabrikkinnstillinger eller kulepennresetting er nok det neste.

Tom Arne
medlem i 131 måneder
 

Re: Feil visning av websider

Innleggav Master_Gismo » søn 02.06.2013 14:52

Det første du må gjøre er jo re-sette modem og Ruter. Spesielt om du har stilt på noen innstillinger på dem, så er det som regel alltid feil, det du har gjort om.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]