Batteri Unibody vs gammel MB white

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Batteri Unibody vs gammel MB white

Innleggav jeje » lør 19.10.2013 11:20

Har en hvit Macbook Unibody. Batteristatus er nå "batteri til service" og maskinen har problemer med å lade. Jeg har mulighet til å kjøpe et batteri til grei pris, men fant ut at dette var til den gamle plastbooken som var før Unibody. Vil det allikevel være mulig å sette dette inn i en MB Unibody?
medlem i 170 måneder
 

Re: Batteri Unibody vs gammel MB white

Innleggav njadve » lør 19.10.2013 11:26

Neppe, du kan sjekke iFixit for å finne ut hvilket batteri du trenger.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Batteri Unibody vs gammel MB white

Innleggav jeje » lør 19.10.2013 14:00

Takk for svar. Det ser ikke ut til at jeg kan bruke batteri fra gammel maskin nei. På Apple Store er dette det nærmeste jeg kommer:
http://store.apple.com/no/product/MA561G/A/oppladbart-batteri-13-tommers-macbook-hvit
Men på nettsiden står det både "Oppladbart batteri - 13-tommers MacBook (hvit)" og "Dette 55-watts oppladbare litiumpolymerbatteriet kan kun brukes sammen med 13-tommers, hvit MacBook Pro."

I tillegg så er det batteriet tilgjengelig i svart, noe som får meg til å tro at dette batteriet egentlig er for de gamle Macbookene før Unibody, der det også ble solgt en modell i svart. Noen som kan si meg noe om dette?
medlem i 170 måneder
 

Re: Batteri Unibody vs gammel MB white

Innleggav ch_knapp » lør 19.10.2013 20:40

Du får ikke kjøpt Unibody-batterier på Apple Store. Du må kjøpe på iFixit eller få Eplehuset til å utføre skiftet. For min 2009 MBP Unibody var ingen av batteriene tilgjengelige fra tredjeparter (iFixit), og de som var ble rapportert som ubrukelige av tidligere kjøpere.

Forrige gang jeg byttet batteri på min MBP 2009 Unibody leverte jeg den inn til Eplehuset. Batteriet koster rundt 2000,- så kommer service i tillegg. Selv om min nå igjen sier "Batteri til service" fungerer den høvelig.

Kalibrer batteriet (google it) og sjekk at det ikke er strømadapteret det er noe galt med. Feilmeldingen vil ikke gå bort, men det at den ikke lader kan også være slitt kontakt.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]