Mavericks på hvit Macbook

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Mavericks på hvit Macbook

Innleggav predan » ons 25.06.2014 13:07

Hei!

Jeg sitter på en hvit Macbook, mid 2010 modell. Har lagt inn 8 GB med RAM for å få den til å gå raskere. Jeg kjører OS 10.6.8 (Snow Leopard?), men begynner å få inntrykk at det er for gammelt for visse nettsider. Vurderer nå å oppdatere til OS X Mavericks, men er usikker på om maskinen vil bli mye tregere. Jeg føler den går helt fint nå, men med et nyere operativsystem tenker jeg at den vil gå tregere. Noen som har erfaringer, evt vet noe om saken?

Har i tillegg et spørsmål om iPhone som jeg bare slenger ut om det er noen som vet. Har en iPhone 4 som nekter å vise at den mottar meldinger. Verken på låst skjerm, som lite rødt symbol på meldingsappen, eller som en notification når jeg bruker telefonen. Når jeg derimot går inn i meldingsappen popper meldingene opp der inne. Har ikke peiling hva som skjer. Noen tips?

På forhånd takk! :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Mavericks på hvit Macbook

Innleggav jerry.c.bush » ons 25.06.2014 13:13

Har en hvit Macbook late 2009 som jeg bruker som altmuligmaskin og testing av siste operativsystemer etc. Denne har jeg hatt Mavericks på siden første preview og nå Yosemite. Jeg synes at maskinen fungerer utmerket med både Mavericks og Yosemite.
Ang iPhonen vet jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Mavericks på hvit Macbook

Innleggav meridian1979 » tor 26.06.2014 0:58

Har en identisk maskin (mid 2010) med like mye ram samt Mavericks. Funker som bare det. Ikke nok med det; den er raskere enn min late 2012 macbook pro med Mavericks. Denne har riktignok kun 4 gb ram, men dog.
medlem i 176 måneder
 

Re: Mavericks på hvit Macbook

Innleggav predan » tor 26.06.2014 2:00

Herlig, takk for det. Skal få installert det i løpet av helga da :) Fant forresten ut av iPhone-feilen, det var bare å resette nettverksinnstillingene - hvis noen andre får samme problem og googler.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Mavericks på hvit Macbook

Innleggav meridian1979 » tor 26.06.2014 7:16

Mid 2010 støtter faktisk opp til 16 gb ram!

Edit: Ser nå at jeg skrev late 2012 macbook pro i mitt forrige innlegg. Skulle stå mid 2012.
medlem i 176 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]