Blinkende spørsmålstegn

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Blinkende spørsmålstegn

Innleggav Mxrrthe » fre 15.08.2014 1:14

Når jeg skulle slå på macbooken min her om dagen, så kom jeg ikke inn. Skjermen ble hvit og etter noen sekunder så dukket det opp et blinkende spørsmålstegn. Jeg har prøvd så og si alt. Jeg har prøvd å holde inne CMD+s og da kom jeg inn på sånn diskvalg. Der fant jeg ikke noe disk. Ellers så har jeg vært i kontakt med en datamann her hvor jeg bor. Han sjekket macen og han sa deg ikke var noe galt med harddisken, da han satt min harddisk inn i en annen Mac.

Men har nevne noe om at det kunne være et brudd på hoveledningen. Og han sa det ikke var så mye å fikse. Har dere noe erfaringer? Får jeg fikset det med hovedledningen?
medlem i 116 måneder
 

Re: Blinkende spørsmålstegn

Innleggav jerry.c.bush » fre 15.08.2014 6:50

Først og fremst så ville jeg tatt maskinen med til en autorsiert forhandler, om du har det der du bor, for en nærmere sjekk. De har verktøy som kan sjekke for feil osv...
Er maskinen kjøpt privat, er under 5 år og du har kvitteringen fra kjøpet kan dette være noe som kan bli dekt av reklamasjonsretten som forbrukerkjøpsloven gir deg.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Blinkende spørsmålstegn

Innleggav Mumle » fre 15.08.2014 9:31

Spørsmålstegnet kommer som regel når maskinen ikke finner oppstartsfilene på harddisken. Det kan komme av feil med harddisken. Feilen kan være mekanisk eller komme av rot i filsystemet.
Forsøk å starte maskinen fra en ekstern harddisk. Hvis det går, er det ikke selve maskinen det er noe galt med.
Du bør definitivt ha maskinen til service. Mens du venter på resultatet kjøper du en stor ekstern harddisk du kan bruke til backup.
medlem i 221 måneder
 

Re: Blinkende spørsmålstegn

Innleggav Wackhy » fre 15.08.2014 10:00

Mumle skrev:(…)
Forsøk å starte maskinen fra en ekstern harddisk. Hvis det går, er det ikke selve maskinen det er noe galt med.(…)

Om det er kabelen til den interne disken som er skadet er dette i høyeste grad feil på maskinen, men vil ikke vises om du starter opp fra ekstern disk.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron