Tastatur i ustand

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Tastatur i ustand

Innleggav johannesj » man 03.11.2014 0:24

Jeg har en Macbook mid 2010 white som har vært i trofast tjeneste i noen år nå. Ikke spør hvordan, men jeg har skadet den enden av tastaturets flexkabel som går til hovedkortet. Det har resultert i at en del vesentlige tastaturknapper ikke fungerer, hvorav shift er den viktigste.

Det er ikke så viktig for meg å fysisk ordne problemet, men jeg lurer på om det er mulig å få f.eks 'fn' tasten til å oppføre seg som shift. Eventuelt er jeg ute etter et skjermtastatur. OSX sitt innebygde skjermtastatur duger ikke, da det ikke er mulig å låse shiftknappen.

Hører fra dere.
medlem i 113 måneder
 

Re: Tastatur i ustand

Innleggav Morse » ons 19.11.2014 3:26

Skjermtastatur? Mener du rett og slett et separat, eksternt tastatur? Isåfall står det talløse brukte rundt omkring til en billig penge, og et nytt et koster ikke mye. Trenger ikke være et Apple-tastatur, eksempelvis har Logitech mye fint.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Tastatur i ustand

Innleggav Helge Hafstad » ons 19.11.2014 10:00

Dette minner meg om de tider det faktisk var mulig å reparere slike skader ved å «male» med flytende ledende stoff på brutte kretser. Men her er det nok fx et trådløst Apple-tastatur som skal til. Med mindre noen med en defekt maskin tilbyr deg deler.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Tastatur i ustand

Innleggav Morse » ons 19.11.2014 13:24

Sånn som vi brukte til å fikse varmetrådene i bakruta på bilen, ja! Idag: Be the first kid on the block to 3D-print a new connector!

Seriøst, ny(brukt) topcase eller separat tastatur er vel veien å gå, ja. :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron