Svindelsak og deres erfaringer

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Svindelsak og deres erfaringer

Innleggav diaqad » ons 05.11.2014 17:54

Hei,

Noen som har erfaring med svindel sak?

Kjøpt en mobil 2 mnd siden på finn.no, plutselig mistet nettverk sendt til service fikk beskjed at det er sperret av politiet, tok kontakt med dem og anmeldt saken og ......
Mobilen følgt med kvittering og garantibevis og var helt ny i uåpnet eske.

Uansett meld saken og politiet fortalt ad gjerningsmannen pågrepet og sitter i varetekt og han er en kjent person.
Mobilen er beslag hos politi og jeg fikk ikke høre noe videre.
Hva jeg må gjøre og hvilken rettigheter jeg har? siden jeg dokumentet til politiet at jeg kjøpt på lovlig måte og de akseptert det.

På forhånd takk :-)
medlem i 127 måneder
 

Re: Svindelsak og deres erfaringer

Innleggav hendelsesløysa » ons 05.11.2014 18:54

Hei Diaqad.

Du har nok handlet tyvegodt, sannsynligvis tyvegodt fra en butikk eller et utsalg da den var ubrukt og fortsatt innpakket i plast. Det rare er hvis du faktisk mener at det var med kvittering på kjøpet, kvittering MED IMEI nummer og serienummer faktisk?

Om du faktisk HAR kvittering ville jeg tatt kontakt med butikken og hentet opplysninger fra de. Telefonen har blitt meldt stjålet, så er nok lite å sjekke opp i. Men om du vil innhente flere opplysningen om sakens kjærne for å redde nattesøvnen kan en jo alltids ta kontakt med butikken.
medlem i 211 måneder
 

Re: Svindelsak og deres erfaringer

Innleggav diaqad » tor 13.11.2014 20:27

hendelsesløysa skrev:Hei Diaqad.

Du har nok handlet tyvegodt, sannsynligvis tyvegodt fra en butikk eller et utsalg da den var ubrukt og fortsatt innpakket i plast. Det rare er hvis du faktisk mener at det var med kvittering på kjøpet, kvittering MED IMEI nummer og serienummer faktisk?

Om du faktisk HAR kvittering ville jeg tatt kontakt med butikken og hentet opplysninger fra de. Telefonen har blitt meldt stjålet, så er nok lite å sjekke opp i. Men om du vil innhente flere opplysningen om sakens kjærne for å redde nattesøvnen kan en jo alltids ta kontakt med butikken.


Ja kvittering MED IMEI nummer og serienummer alt var korrekt da jeg sjekket på stedet.
Han gjerningsmannen stjålet identitet av en person og kjøpt mobiler i hans navn og solgt til andre (i følge politi). Jeg vist ikke det er ikke hans navn som stått på kvitteringen.
Fant personen som kvitteringen er på hans navn og ringt han. Han sa det er sant at gjerningsmannen brukt min identitet og jeg har meldt til politiet og jeg har ikke tapt noe.


Sist flyttet til topp av diaqad den tor 13.11.2014 20:27
medlem i 127 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron