Nye Macbook - dårlig batteri ?

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav Engely » tir 09.06.2015 7:18

Jeg fikk omsider den nye Macbook i hus for en uke siden, og etter å ha ladet den 8-9 ganger har den kun batteritid til enkel surfing på 3-4 timer.

Andre med lik erfaring eller tips? Har ingen tunge bakgrunnsprogrammer....kun mail og Safari og Chrome
medlem i 111 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav jerry.c.bush » tir 09.06.2015 7:59

Om du bruker Chrome som nettleser så halverer du batteritiden i forhold til å bruke Safari. Du kan også forvente at batteriet/kalibreringen av batteriet ikke er optimalt før etter en del ladesykluser.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav Engely » tir 09.06.2015 16:50

Takk for godt svar...var ikke klar over dette mht Chrome.

Det som er uansett litt trist er at jeg har brukt Chrome på min gamle/forrige uten at det har vært påklagelig mht strøm.
Jeg skal lade den endel sykluser til før jeg konkluderer, men bruken, både mht tid og programvare er likt for meg, fra min forrige, og i dag var den nede i 3 timer normal surfing/mailskriving. D er i minste laget...
medlem i 111 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav Valotunk » tir 09.06.2015 20:33

Her kan du lese litt ang. Chrome og batteri:

http://www.itavisen.no/nyheter/endelig- ... tyv-404153

Har selv opplevd at batteritid blir vesentlig kortere på mine Mac'er når jeg bruker Chrome.
medlem i 198 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav Morse » ons 10.06.2015 11:43

Og Flashplayer er jo en av de verste batterityvene, da.

http://www.macupdate.com/app/mac/38007/clicktoflash

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav eliot » ons 10.06.2015 13:26

Jeg sitter på samme maskin, men bruker Safari. Sitter igjen med 84% etter 4 timers bruk av og på for å sjekke aviser og se på video.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav krsk0 » tir 16.06.2015 16:53

Jeg testet nye Macbook på Eplehuset sist uke og har hatt lyst på den siden. Den vil evt. erstatte min favorittmaskin gjennom tidene, 11" Macbook Air. Batterikapasiteten på 11" er enestående, og "skrekkhistorier" om batteriet fra diverse forumer gjør at jeg ikke helt tørr å trykke kjøp på en ny Macbook.

Jeg bør vel egentlig vente på neste generasjon, men det blir nok vanskelig å holde seg i skinnet så lenge...

Ser frem til flere erfaringer.

Kristian
medlem i 184 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav Morse » ons 17.06.2015 10:57


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nye Macbook - dårlig batteri ?

Innleggav scrabble » man 06.07.2015 21:56

Jeg byttet til den nye Macbook fra Air nylig. Det er litt forskjell, men jeg elsker den nye MBen. Opplever ikke oppsiktsvekkende dårlig batteritid. Legger også til at jeg har har laptop fra apple siden ibook og powerbook tiden - så jeg er ingen nyfrelst applenerd 8-) :-P
medlem i 206 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere