Ny ssd på macbook pro 2011

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav Nicolai91 » tir 26.01.2016 23:33

Ny ssd på macbook pro 2011.

Jeg får ikke formatert det nye ssd disken min til os x extended (journalført) slik at os x lion kan installeres.. Jeg bruker ikke cd eller minnepenn. Jeg har forsøkt med ssd disken slik jeg ser andre gjør med externe hd, for konvertering fra Windows til mac. Men da jeg gjør dette kommer jeg kun til "kontrollerer disker" i installerings menyen, der står den bom fast.. Noen tips?
medlem i 98 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav ddybing » ons 27.01.2016 1:05

Hei!

Søkte litt kjapt rundt og ser at det er flere som har hatt samme problem.

Derimot har de fleste trykket på "Vindu" / "Window" i menylinjen i toppen av skjermen, og valgt "OS X Install", og har da kunnet fortsette installasjonen som normalt.

Verdt et forsøk?

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav Morse » ons 27.01.2016 1:07

Men Nicolai91, hva skal du med Lion? D er jo sååå yesterday...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav ddybing » ons 27.01.2016 1:29

Om han legger inn via Internet Recovery, så mener jeg på at han ikke får lagt inn noe annet enn det maskinen kom med? Eventuelt det som maskinen allerede var installert med.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav Nicolai91 » ons 27.01.2016 11:44

Ligger lion på internet rec ja..

Når mener du jeg skal trykke på "vindu"? Mens den "kontrollerer disker"?:) takk for at du forsøker å hjelpe:)
medlem i 98 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav Morse » tor 28.01.2016 16:12

La maskinen bli ferdig med å kontrollere disker, husk at å installere på denne måten kan ta laaaang tid, helt avhengig av nettverkshastigheten din. Når systemet har funnet den rette disken å installere på, er det bare å la tingene gå sin gang og ta tiden til hjelp. MEN: Hvordan har du koblet til SSD´en? Har du satt den rett fra boksen og rett i maskinen? Fotell mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav Nicolai91 » tor 28.01.2016 18:27

Takk for svar dere. Men har funnet feilen. Jeg fikk disken satt inn på et vektsted (digital impuls i oslo) men de hadde ikke byttet SATA kabelen, ssd disken ville ikke samarbeide med hovedkortet gjennom en SATA 2 kabel og trengte derfor SATA 3. Stop meg om jeg sier noe feil her, jeg er teknisk noob:)
medlem i 98 måneder
 

Re: Ny ssd på macbook pro 2011

Innleggav Valotunk » tor 28.01.2016 21:40

Hvis vi skal være helt korrekte så er det ingenting som heter S-ATA 2 eller S-ATA 3 kabel.

Der er i utganspunktet ingen forskjell på S-ATA kabler uansett versjon.

Men, det har likevel i enkelte tilfeller vist seg at S-ATA kabelen i enkelte modeller av Macbook har skapt problemer i forhold til enkelte harddisker og SSD'er, og det er derfor ingen overraskelse at bytte av kabel har løst et problem.
medlem i 198 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere