Problemer med å slå på MacBook og koble på WIFI

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Problemer med å slå på MacBook og koble på WIFI

Innleggav ra_berg » tir 28.11.2017 19:34

Tidligere i år ble LogicBoard skiftet på en MacBook Air (13-inch, Mid 2013, 1,3 GHz Intel Core i5, 4GB 1600 MHz DDR. Etter det ble ikke maskinen brukt før etter ca. 7 måneder.

Når jeg omsider fikk tak i maskinen, så fungerer den ikke som den skal. Det første jeg gjorde var å installere Sierra og deretter High Sierra, så jeg er usikker på om det er et Hardware eller Software problem. Hvis maskinen er i bruk en gang i timen (ca ca), så fungerer det greit, men når det går lenger enn det, så vil den ikke slå seg på. Jeg har forsøkt både med og uten strøm, de-aktivert PowerNap og Dvalemodus. Først etter ca. 15-20 minutter kommer den plutselig på av seg selv. Jeg har re-satt SMC, NVRAM, prøvd med ulike Brukere og kjørt alt som er av oppdateringer, men problemet vedvarer. Noen som vet noe annet som kan forsøkes?

I tillegg så er WIFI ekstremt ustabilt. Det er 50/50 om den kobler på nett som kanskje fungerte en time før, men enkelte WIFI nekter den å koble seg på i det hele tatt. Får bare beskjed om å flytte meg nærmere ruteren eller lignende. Har prøvd å fjerne AirPort configurasjoner fra /Bibliotek/Preferences/SystemConfiguration http://osxdaily.com/2017/11/13/fix-wifi ... ra-issues/
Men dette hjelper heller ikke.

Tror dere det kan være reparasjonen som er skyld i slike problemer. Dette var ikke et problem før logic board ble skiftet av Eplehuset og de sa den var testet og tipp topp, men det skjedde fra dag 1.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Problemer med å slå på MacBook og koble på WIFI

Innleggav Grubasek » tir 28.11.2017 19:59

Jeg tror du må ta den til Eplehuset igjen.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Problemer med å slå på MacBook og koble på WIFI

Innleggav ra_berg » tir 28.11.2017 20:24

Du har nok rett. Tok en råsjans, men må vel bare ta den med tilbake:/

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron