MacBook Pro 15" late 2011 Oppstartproblem

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

MacBook Pro 15" late 2011 Oppstartproblem

Innleggav geiroy » tir 31.10.2017 21:30

Når jeg trykker på startknappen, hører jeg oppstarlyden og jeg hører at disken snurrer.
Eple kommer fram og ladelinja. Den lader til ca. halvveis på linja, så går den i helt hvit skjerm og ikke noe mer skjer.
Har prøvd flere metoder som jeg har lest her og på apple sin tekniske side, uten at det hjalp. Koblet til en anne HD og da kom den fram ved oppstart etter at jeg hadde holdt alt-knappen nede. Jeg har også prøvd Target-oppstart ved å holde cnd+T nede, men det var ikke noen endring. Skjermen ble helt hvit her også.
Men da jeg koblet til en annen MacBook med displaykabel, og åpnet diskverktøy, kom den opp tror jeg. Det sto i alle fall noe om uidetifisert disk. Men jeg turte ikke å gjøre noe mer før jeg har funnet ut om jeg kan kopiere noe av det som befinner seg på disken.

Har lest noe om at det kan være noe med skjermen, men jg vet ikke hva?
Er det noen som kan hjelpe meg?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: MacBook Pro 15" late 2011 Oppstartproblem

Innleggav Helge Hafstad » tor 02.11.2017 0:14

Har vært borti lignende på samme modell og da var det SATA-kabelen. Tidligere gikk dette på garanti/reklamasjon, men det er vel på overtid nå med den modellen. Sjekk ev Banggood eller lignende steder for ny kabel. Rettelse: Aliexpress var det...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: MacBook Pro 15" late 2011 Oppstartproblem

Innleggav Morse » man 06.11.2017 21:53

Litt uklart, dette her. Forstår det slik at du har koblet til en ekstern, bootbar disk, deretter holdt nede alt-tasten ved oppstart, valgt den eksterne disken som oppstartsdisk, slik at maskinen nå starter fra den eksterne disken? Er det slik? Fortell, fortell...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: MacBook Pro 15" late 2011 Oppstartproblem

Innleggav geiroy » tir 07.11.2017 16:18

Jeg fant den eksterne disken, men den har ikke systemet inne slik at jeg kunne ikke starte fra den.
Så monterte jeg ut HD fra maskinen og satte den i et kabinett jeg har til slikt. Koblet den til min andre MacBook, og der virket den helt perfekt. Jeg kopierte hele brukermappa slik at jeg har dataene lagret i iCloud og på MacBooken. Så monterte jeg inn igjen HG i problemmaskinen.
Så holdt jeg cmd+D nede ved oppstart og da fikk jeg reinnstallering fra nettet og den gikk som normalt.
Etter det prøvde jeg å starte som vanlig og etter et par forsøk kom skrivebordet opp med info om konfigurering av maskinen. Dette utførte jeg, og tok et par omstart og det virket greit.
Så måtte jeg gjøre noen annet og senere på kvelden startet jeg den igjen, men da er den tilbake i samme sporet som før med avbrudd og hvit skjerm.
Har prøvd gjeninnstallering fra nettet men nå hjelper ikke det lengre.
Der står jeg og vet ikke hva jeg kan gjøre, om det er noe i det hele tatt?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]