MBP 17" tok kvelden.....

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Innleggav jonis » tir 01.08.2006 23:29

til meg sa de det skulle gå kjapt da det ikke var noen i kø da det var sommerferie for folk.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav MrCrox » tir 01.08.2006 23:31

eplehuset som skal gjøre det for meg :p
medlem i 238 måneder
 

Innleggav njadve » tir 01.08.2006 23:40

I Bergen eller? Isåfall er det EDBergen som gjør det siden Eplehuset i Bergen ikke har verksted. Trondheim har vel verksted, såvidt jeg vet...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav MrCrox » tir 01.08.2006 23:47

Trondheim. Men trondheim har ikke harddisk inne. Det som er problemet mitt..
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Sakalav » ons 02.08.2006 0:02

njadve skrev:Ha god tid når det gjelder EDBergen. De bruker ikke akkurat å være kjappe. De brukte en uke på å bytte harddisken min.

Da kan vi si at vi har forskjellig erfaring, for de byttet HD i minien min på 3 timer.

Til trådstarter.
Hvis EDBergen har delene inne, så bestill direkte derfra, men det må jo slevfølgelig gå gjennom forhandleren der du kjøpte maskinen, for griper du fatt i dette helt på egenhånd, så får du det neppe på garanti.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav homer » ons 02.08.2006 1:08

En observasjon: Dersom en datamaskin virkelig er virksomhetskritisk, hvorfor har man ikke en reservemaskin? Og backup?

Det burde nå være helt logisk for en bedrift å kjøpe f.eks. en 'så og si gratis' MacBook (ikke Pro, kanskje) som reservemaskin dersom en av de bærbare skulle ryke. Da kan man overleve i et par-tre dager mens Apple/verkstedet skaffer til veie nye deler og sørger for at produktgarantien/reklamasjonsretten blir overholdt.

De småpengene en slik modell koster er ingenting i forhold til den tiden man slipper å vente. Skulle ønske noen IT-ansvarlige faktisk kunne se poenget i det...

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav MrCrox » ons 02.08.2006 5:59

backup har jeg, den jeg kjører fra nå...

og en studentby med 500 brukere har ikke råd til å kjøpe så mange datamaskiner som ikke er i daglig bruk... bruker min personlige maskin til jobben..
medlem i 238 måneder
 

Innleggav jonis » ons 02.08.2006 13:02

Da fikk eg svar fra Office Line edbergen, og disken var helt dau, fikk ikke den opp i en annen maskin heller......
Venter på svar om de har ny disk liggende eller må bestille den.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav jonis » tor 03.08.2006 11:34

Men ser nok ut til at en må purre på de da de enda ikke hadde begynt å skifte hd'n selv om de hadde den på lager.
Er vist en Hitachi Travelstar i Macbook Pro 17".
medlem i 217 måneder
 

Forrige

Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]