Vill ikke brenne DVD

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Vill ikke brenne DVD

Innleggav Govva » tor 24.09.2009 17:39

Forsøker febrilskt å brenne inn en DVD, men noe er galt. Får følgende beskjed:

Platen kan ikke brennes fordi enheten ikke kunne kalibrere laserstyrkenivået for dette mediet:

Er DVD brennern kaputt. I så fall er det den andre MBP på rad jeg har som har dette problemet

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav Edwi » tor 24.09.2009 18:15

Det første du bør gjøre er å kjøre Apple Hardware Test. Regner med at du har en Intel-Mac. Gå til denne linken og les nøye. Husk å frakoble alle kabler bortsett fra mus/tastatur.
http://support.apple.com/kb/HT1509
Sett inn installasjonsdisk 1 - Ta omstart og hold nede D-tasten.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav noya » lør 12.12.2009 21:27

Hvordan gikk det Govva? Jeg skulle nemlig til å brenne dvd for første gang på denne macen, og da fikk jeg samme feilmelding. Prøvde å brenne med laveste hastighet også, og da begynte den hvertfall å brenne! Men fikk da en ny feilmelding.

Skulle gjerne tatt en Hardware Test, men har lånt bort innstallasjons-dvden og har glemt å få den tilbake. Typisk. ;)
medlem i 207 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav Govva » lør 12.12.2009 22:10

Vel. Har egentlig gitt litt opp. Ikke har jeg mulighet til å sende i fra meg maskinen, så jeg investerte heller i en ekstern brenner. Irriterandes, men så er det

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav noya » lør 12.12.2009 22:28

Så dumt da. Men hardware-testen sa at brenneren ikke virket?
Jeg brenner ikke dvd-er ofte, men kjedelig at den ikke virker da.

Edit: Fikk et tips i en annen tråd her om å resette pram, og det funket! :D
medlem i 207 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav linte » lør 03.07.2010 2:44

Hva er pram? :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav hendelsesløysa » lør 03.07.2010 7:02

Pram er en fellesbetegnelse for flatbunnede båter beregnet på grunne vann for et stort spektrum av bruksområder fra transport til fiske utformet for de topografiske forholdene og etter de lokale båttradisjonene.

Eller ..

Parameter Random Access Memory
medlem i 210 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav Tanguero » man 11.10.2010 8:40

Dette ble løsningen for meg: http://www.amazon.de/Hama-00048215-DVD- ... B00006JCWB
Etter to omganger med rensedisken fungerte brenneren igjen. Det følger med noen testprosedyrer for lyd og kalibrering av farger etc. som jeg bare hoppet over. De rørende dårlige animsjonene underveis er nesten alene verd prisen.
medlem i 220 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav gunnarmex » fre 13.05.2011 13:23

Har vært frustrert i lengre tid over at DVD-brenneren min ikke har fungert (MB pro). Trodde det var platene men ingen merker funket.

Gikk så til innkjøp av en rengjøringsplate til 79 kr på Clas Ohlsson http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152542969 , og den gjorde susen. Støv var altså problemet. Ingen grunn til å gjøre problemene verre en de er. Anbefales.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Vill ikke brenne DVD

Innleggav Akela » man 28.08.2017 15:58

Rengjøringsplate fungerte for meg også :-)
medlem i 214 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron