Filkopiering fra MBP til Time Capsule sykt tregt..

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Filkopiering fra MBP til Time Capsule sykt tregt..

Innleggav brsseb » søn 05.10.2014 0:26

Jeg har en MBP Unibody (late 2013) og har kjøpt meg en Time Capsule for å ta backups. Pleier å bruke en USB3-disk til dette, men vil ha backup på nettverket i stedet. Mitt problem er at filkopieringen tar evigheter. Det virker som om det tar flere minutter å kopiere hver eneste gigabyte. Så mye at dersom jeg skal ta backup av den nesten fulle disken på MBP-en på 500GB, så vil det ta 3-4 uker å gjennomføre. Full backup av samme disk over USB3 er unnagjort på 3-4 timer.

Samme problem med filkopiering. Forsøker jeg å kopiere f.eks. en 2GB videofil inn på en ekstern disk, eller en mappe delt på Windows-maskinen min som står i samme nettverk, så tar det fort 10-15 minutter. Normalt skulle dette tatt knapt et minutt på et gigabit nettverk. Jeg har en Mac Mini i samme nettverket, og den har ingen problemer med dette. Den klarer fint å kjøre backup mot Time Capsule-en på et par timer. Så jeg tenker det må være noe galt med nettverksinnstillingene på MBP-en. Jeg kjører selvsagt kablet nettverk (Wifi er slått av).

Noen som har noen tips?

Jeg google litt og kom over denne:
http://sniptools.com/mac-osx/fix-slow-n ... c-osx-lion

Jeg har kjørt disse kommandoene, og da ble faktisk hastigheten litt bedre. Men ikke på langt nær så raskt som det Mac Mini-en min klarer. Så jeg tenker det er noe relatert til disse innstillingene, men kanskje de endringene som ble foreslått i den saken ikke er optimale for min maskin?

Har også stilt samme spørsmål på Apple sitt forum:
https://discussions.apple.com/message/26768135#26768135

Det er ikke ofte jeg har problemer med Mac-en, og hvis jeg har, så fikser jeg det stort sett selv. Men her står jeg litt fast. Håper noen kan hjelpe :-)
medlem i 236 måneder
 

Re: Filkopiering fra MBP til Time Capsule sykt tregt..

Innleggav Grubasek » tor 22.06.2017 10:15

Har du funnet ut av dette nå?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]