Ny harddisk

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Ny harddisk

Innleggav tomaloki » fre 02.09.2016 11:36

Jeg har akkurat byttet både batteri og harddisk i min mbp 13", og hele bytteprosessen gikk veldig fint. Harddisken har jeg klonet fra den gamle, og den har stått og ført over i hele natt, så alt burde være greit på den.

Nå har jeg startet opp macen, og den står med hvit bakgrunn, epleikon og loader. Den er ca på 2/3.

Det eneste jeg lurer på er om dette er normalt, og evt hvor lenge den kommer til å stå slik? Jeg har bare lest meg opp om selve bytteprosessen, men hadde ikke peiling på hva jeg kunne forvente etterpå, når det kom til selve oppstarten :-[
Håper ikke jeg har tuklet det til.

Noen som har erfaringer, kan komme med roende ord? :-)

Hilsen stressende MBP13"-eier :-D

EDIT:
Tok en restart hvor jeg holdt nede command og R, og fikk sjekket disken i diskverktøy - det er ikke noe som feiler den, men jeg får ikke installert OSX på nytt, for det eneste som kommer opp er LION - og jeg har jo det nyeste installert på den klonede harddisken. Hva skal jeg gjøre herfra, starte den opp på nytt helt vanlig? Ser ikke ut som jeg kan gjøre så mye annet fra denne menyen...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ny harddisk

Innleggav Morse » fre 02.09.2016 17:39

Én mulighet (i farten) er jo å laste ned El Capitan fra Appstore og lage deg en USB installasjonspinne, gjerne ved hjelp av denne: http://diskmakerx.com/
og så installere El Captan på ny. Ikke heng deg opp i tiden det tar, ta deg heller en spasertur i det våte høstværet og tenk tilbake på sommeren 2014. :-)

Fortell gjerne om det funker!

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Ny harddisk

Innleggav tomaloki » lør 03.09.2016 1:09

Takk for tips! Det endte med at jeg bare formaterte den nye harddisken, installerte Lion på nytt og fikk satt opp dataen som ny. Så installerte jeg bare Mavericks, og førte over det viktigste fra den gamle harddisken. Det var egentlig mye lurere, for nå har jeg enda mer plass på den nye harddisken. Og macen min er så god som ny, det er helt fantastisk!!

Anbefaler dette til alle som sliter med en treg og litt smågammel Mac - ikke vanskelig å gjøre i det hele tatt, og det er virkelig penger spart! :-)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ny harddisk

Innleggav Morse » lør 03.09.2016 6:31


Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]