"Ingen signal" monitor

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

"Ingen signal" monitor

Innleggav Molekyl » søn 25.09.2016 23:22

Hei,

Har brukt en AOC skjerm med min MBP i omtrent 1år nå. Skjermen kobles til macen via en Mini DisplayPort -> DisplayPort adapter.

Problemet begynte i går da macen ikke fikk sendt noe bilde til skjermen. Min PC får heller ikke sendt noe bilde til skjermen. Jeg mistenker at kabelen må byttes ettersom den mottar bilde med HDMI. Det samme problemet har hendt en gang tidligere. Skjermen virket da etter noen dager. Har skrudd macen og skjermen av/på flere ganger, og nullstilt NVRAM.

Dagens scenario: Dersom skjermen er i hvilemodus (rød lysindikator) og jeg kobler inn til macen skrur skjermen seg på (blå lysindikator), men etter fem sekunder kommer meldingen "ingen signal" og skjermen går til dvalemodus igjen.

Skal kjøpe ny kabel i morgen og sjekke om det løser problemet. Dersom du har et løsningsforslag tas dette godt imot! :)

På forhånd takk.

Edit: Skjermen fungerer igjen i dag, uten at jeg har gjort noe som helst.

Brukerens avatar
medlem i 120 måneder
 

Re: "Ingen signal" monitor

Innleggav Nikolay » man 26.09.2016 20:24

svarer på denne for å få den bort fra ubesvarte-listen ettersom problemet er løst.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: "Ingen signal" monitor

Innleggav Molekyl » tir 25.10.2016 21:07

Hei,

Problemet har nå oppstått på nytt, og vart i et par dager nå. Jeg bestilte derfor ny kabel, men problemet oppstår fortsatt. Noen som har noen ideer til hvor feilen befinner seg/hva evt løsning kan være?

Mistenker selv at selve skjermen må inn til reparasjon, ettersom jeg mistenker at DisplayPort interfacet i skjermen ikke fungerer skikkelig.


EDIT: Etter litt mer feilsøking har jeg funnet feilen. Ved å dra ut stikkontakten til skjermen (det holder ikke å skru av bryteren), og la stikkontakten være frakoblet i ca 5 minutter for så å koble den til igjen fikser problemet. Grunnen til dette er at en transistor må fullstendig avledes for strøm. Et snodig problem men det har heldigvis en relativ enkel løsning!

Brukerens avatar
medlem i 120 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]